خبرهای تازه

۲۵ کارخانه مواد مخدر طالبان به ارزش ۸۰ میلیون دالر تخریب شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یک فرمانده ارشد نیروهای حمایت قاطع به تازگی گفته است که از آغاز عملیات های بالای کارخانه های تولیدی مواد مخدر طالبان تا کنون بیش از ۲۵ کارخانه پروسس مواد مخدر به ارزش ۸۰ میلیون دالر این گروه تخریب گردیده است.

جنرال لنس بونچ، یک جنرال نیروی هوای امریکا و فرمانده واحد عملیاتی ماموریت حمایت قاطع هم چنان اظهار داشته است که گروه طالبان سالانه تقریبا ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دالر در آمد دارد.

این مقام بلند پایه نظامی امریکایی در افغانستان افزوده است که از این میان حدود ۲۰۰ میلیون دالر آن از طریق تولید هیروئین به دست طالبان قرار میگیرد.

آقای بونچ هم چنان یاد آوری کرده است: ” علاوه بر آن، واحد ممنوعیت نیروهای ملی افغان دو عملیات را به صورت همزمان در بازارهای مواد مخدر طالبان بعنوان بخش از این کمپاین انجام داده که منتج به ضبط بیش از ۲ تن هیروئین و بیش از ۵.۵ تن تریاک شده است.”

در ادامه تطبیق استراتژی جدید امریکا در افغانستان، نیروهای حمایت قاطع و افغان به عملیات و تخریب کارخانه های پروسس مواد مخدر طالبان روی آورده اند.

این عملیات مشترک از سوی نیروهای امریکایی و افغان چندی قبل در ولایت هلمند که گفته می شود بیشترین مواد مخدر در سطح جهان را تولید میکند، آغاز شده است.

تولید، تجارت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به بازارهای جهانی یکی از منابع پرسود گروه طالبان است که از این مجرا جنگ شان را برعلیه نیروهای افغان اکمال کرده و دست به عملیات های مرگبار میزنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل