Connect with us

رویداد های اخیر

دیدار رییس جمهور غنی با جنرال مک کینزی در مورد صلح افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور، روز گذشته با جنرال مک کینزی رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

ارگ در اعلامیه ای گفته است که در این دیدار هر دوجانب در مورد روند صلح افغانستان، وضعیت امنیتی، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و تقویت هرچه بیشتر مشارکت امنیتی، بحث و تبادل نظر کردند.

جنرال مک کینزی به رییس جمهوری اطمینان داده است که حمایت و همکاری امریکا از صلح، پیشرفت و تامین امنیت افغانستان همچنان پابرجاست.

 

آقای مک کینزی گفته است: “ما در کنار شما قرار داریم تا افغانستان دوباره به مکان امن برای هراس افگنی مبدل نشود.”

رییس جمهوری نیز ضمن سپاسگذاری از امریکا برای تقویت بیشتر مشارکت امنیتی گفته است که صلح خواست اساسی مردم افغانستان و از اولویت مهم حکومت است و طالبان باید از جنگ و خشونت دست بکشند.

این درحالی است که مک کینزی در ماه جون سال روان میلادی گفته بود که بر اساس توافق با طالبان ارتش تعداد كل سربازان امریکایی در افغانستان به حدود ۸۶۰۰ نفر رسیده است.

وی در آن زمان گفته بود: “ما همچنین توافق كردیم كه در می ۲۰۲۱، اگر شرایط مهیا شود، آماده ایم سربازان مان را صفر کنیم.”

اما این جنرال امریکایی تاکید کرده بود که این شرایط بستگی به این دارد كه امریکا مطمین شود كه از که از خاک افغانستان علیه امریکا و متحدانش حمله ای صورت نمیگیرد.

 

رویداد های اخیر

Cooperating with Islamic system people’s Sharia duty: Hanafi

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

The Islamic Emirate’s Miynister of Propagation of Virtue and Prevention of Vice, Mohammad Khalid Hanafi, says there is no gap between the current system and the people and that cooperation with the Islamic system is the people’s Sharia duty, the ministry said in a statement.

At a gathering in Kabul, Hanafi said: “This Islamic system is the people’s system, the people are considered part of this system, there is no gap between the system and the people. Therefore, cooperation with the Islamic system is the people’s Sharia duty.”

“It’s a very positive thing that we Afghan people do not have differences among ourselves as before, we live under the command of one leader and the flag of the Islamic system,” Hanafi stressed.

“The goal of Jihad was to end the occupation, gain independence and strengthen the Islamic system in the country,” he stated, adding that “all these goals have been achieved with the help of God and the cooperation of Afghans.”

“Now the time has come to serve and cooperate with the people to solve the problems and implement the Sharia rules of the Islamic system,” he added.

The ministry stated that in addition to providing and protecting women’s Sharia rights, thousands of complaints have been resolved so far.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت خارجه امریکا: واشنگتن تعامل با امارت اسلامی را فرصتی برای حفظ منافع ملی خود می‌داند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید وقتی منافع کشورش در میان باشد، واشنگتن از تعامل با امارت اسلامی دریغ نخواهد کرد.

ودانت پتل گفته است که تعامل با امارت اسلامی نه تنها بهترین راه برای حفظ منافع امریکا، بلکه برای حمایت از مردم افغانستان نیز است.

این سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه‌شنبه (۱۱ثور) در یک نشست خبری گفت که تعامل با امارت اسلامی زمینه گفتگوی مستقیم با آنها را فراهم می‌کند.

به گفته پتل این تعامل فرصتی است برای ادامه فشار بر امارت اسلامی به خاطر آزادی فوری و بدون قیدوشرط شهروندان امریکایی از جمله آنهایی که «به ناحق» گرفتار شده‌اند.

آقای پتل افزود که ایالات متحده از این فرصت‌ها برای گفتگو مستقیم با امارت اسلامی درباره تعهدات در مورد مقابله با تروریسم هم بهره می‌برد. او تاکید کرد که مسائل حقوق بشری نیز در دستور کار قرار دارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کمک ٨۴ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۳)

بانک جهانی می‌گوید که این نهاد ۸۴ میلیون دالر کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تایید کرده است.

؛ بانک جهانی سه‌شنبه‌شب (۱۱ ثور) در اعلامیه‌ای اعلام کرده که قرار است ۷۰ میلیون این کمک از طریق صندوق امانی افغانستان (ای‌آرتی‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی‌دی‌ای) برای تطبیق پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه شود.

ملیندا گود، مسوول بخش افغانستان بانک جهانی در این مورد گفته است که انجمن انکشاف بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته یک چارچوب مشخص و موثر را برای هزینه این پول در بخش‌های اشتغال‌زایی، به خصوص برای زنان در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته گود، با این کمک، آی‌دی‌ای در شش حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان به ارایه خدماتش برای شهروندان افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داد.

وی افزوده است: «با تمویل جدید، این پروژه فعالیت‌های خود را در مناطق روستایی و شهری بیشتر افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری برای زنان فراهم می‌کند و به بازگشت‌کننده‌گان افغان اشتغال و خدمات ارایه می‌دهد.»

گفتنی است که این پروژه در سال ۲۰۲۲ با کمک ۲۶۵ میلیون دالری بانک جهانی به فعالیت‌های خود در مناطق روستایی و شهری افغانستان آغاز کرده بود.

این پروژه تا کنون به بیش از ۷۷۶ هزار خانواده افغان شغل کوتاه‌مدت ایجاد کرده است که از طریق آن حدود ۵.۴ میلیون تن بهره‌مند شده‌اند.

همچنان ۹۲ هزار و ۲۰۰ خانواده آسیب‌پذیر در افغانستان، از جمله خانواده‌های که سرپرست آنان زنان بودند، از کمک‌های نقدی و غیرنقدی این پروژه برخوردار شده‌اند.

برپایه اطلاعات بانک جهانی، در این مدت نزدیک به ۷.۴ میلیون افغان هم به خدمات اجتماعی مانند راه‌ها، مراکز صحی و آب آشامیدنی دسترسی پیدا کرده‌اند.

این نهاد خاطرنشان کرده است که طی دو سال گذشته بیش از ۲.۱ میلیون تن در زمینه صحت و تغذیه، تاثیرات تغییرات اقلیمی و مبارزه با رویدادهای طبیعی در افغانستان آموزش دیده‌اند.

پس از تسلط دوباره امارت اسلامی بر افغانستان، وضعیت معیشتی در کشور بدتر شده است و براساس اظهارات نهادهای بین‌المللی، حدود ۲۳ میلیون افغان طی سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

این در حالی است که چند روز پیش نیز بانک جهانی از کمک ۱۶ میلیون دالری برای حمایت از تجارت‌های کوچک با تمرکز بر زنان و مشاغل تحت رهبری آنان در افغانستان خبر داده بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!