Connect with us

رویداد های اخیر

سفر اتمر برای تقویت همکاری های دوجانبه به ازبیکستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۷, ۱۳۹۹)

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه کشور در راس یک هیات عالی ربته دولتی برای تقویت همکاری های دوجانبه به ازبیکستان رفته است.

وزارت خارجه در تویتی گفته است که قرار است آقای اتمر با همتای ازبیکستانی اش، نخست وزیر و معاون نخست وزیر این کشور دیدار کند.

همچنان این وزارت روز گذشته در اعلامیه گفت که آقای اتمر بنابر دعوت رسمی عمراکوف سردار اکتومویچ، معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اوزبیکستان، به یک سفر دو روزه به تاشکند خواهد رفت.

در اعلامیه آمده است: “در این سفر رسمی، بحث‌ها و مذاکرات روی تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور به‌ویژه همکاری در بخش‌های ترانسپورت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، تجارت، انرژی و امضای قرارداد ده‌ سالهٔ انتقال برق متمرکز خواهند بود.”

این وزارت گفته است که در این سفر، سرپرست وزارت امور خارجه را محمد شاکر کارگر رئیس دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، یما شمس وزیر ترانسپورت و فواید عامه، عبدالکریم ملکیار معین و سرپرست وزارت صنعت و تجارت، احمد داود نورزی رئیس برشنا شرکت، و عبدالباری صدیقی رییس خط آهن افغانستان همراهی خواهند کرد.

رویداد های اخیر

مقام ایرانی: تنها نقاط آسیب پذیر مرز با افغانستان حصارکشی خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

یک مقام نظامی ایران گفته است که همه مرزهای ایران با افغانستان حصارکشی نمی‌شود، بلکه تنها در نقاط آسیب‌پذیر انسداد فیزیکی ایجاد می‌گردد.

اردوی ایران اعلام کرده که طرح انسداد مرز با دیوار کانکریتی چهار متری، سیم‌ خاردار و حصار در ظرف سه سال اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قاسم رضایی، معاون قوماندان انتظامی ایران درباره طرح انسداد مرزهای شرقی گفت: «در بعضی مرزهای شمال غربی و شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرزها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.»

وی افزود که ممکن است قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و حتی نفوذ تروریست‌ها از این مرزها صورت گیرد؛ به همین دلیل تصمیم‌ گرفته شده است که این مرزها مسدود شود تا کنترول و مدیریت آن به‌گونه بهتر صورت گیرد.

طبق یک خبر دیگر، وزیر داخله ایران اعلام کرده است که در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند خارجی به کشور شان برگشته اند.

احمد وحیدی افزوده است که اتباع غیر قانونی باید از ایران خارج شوند و این کشور اتباع جدید را نمی‌پذیرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

حنفی خواستار همکاری سازمان جهانی صحت در بخش‌های مختلف در افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با یک مقام بلندپایه سازمان جهانی صحت در کابل خواستار همکاری این سازمان در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد کلینیک‌ها در مناطق دور افتاده و آموزش متخصصان شده است.

طبق خبرنامه معاونیت اداری ریاست الوزرا، در این دیدار عبدالسلام حنفی خاطر نشان کرد که با حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، تحولات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر، جمع آوری و تداوی معتادان، ریشه کن کردن فساد اداری و تامین امنیت سرتاسری در کشور به‌وجود آمده است.

او از سازمان جهانی صحت خواست که کرسی افغانستان را به نماینده امارت اسلامی واگذار نماید و در جلسات بورد اجراییه‌ای و نشست‌های رهبری منطقه مدیترانه، عضویت افغانستان را اعاده کند.

آقای حنفی همچنان خواستار همکاری سازمان‌های بین المللی در امر ارایه معیشت بدیل کشت کوکنار و ارایه کمک به سیلاب زدگان شد.

معاون اداری ریاست الوزرا ضمن تاکید بر اینکه محو پولیو یکی از اولویت‌های امارت اسلامی می‌باشد، از سازمان جهانی صحت خواست که در بخش فعال سازی لابراتوارهای تشخیص پولیو و تامین واکسین آن، ایجاد مرکز تداوی سرطان، جلوگیری از سوء تغذیه در میان کودکان و تامین آب آشامیدنی صحی همکاری کند.

طبق خبرنامه دفتر معاونیت اداری ریاست الوزرا، حنان حسن بلخی، رئیس عمومی منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی صحت در این دیدار گفت که بحث سلامت برای این سازمان غیرسیاسی و از اولویت‌های این سازمان است.

او به دستاوردهای امارت اسلامی در زمینه های مختلف اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد که در بخش صحت و معارف شرایط بهتری برای افغان‌ها فراهم شود.

خانم بلخی توضیح داد که سازمان جهانی صحت به همراه سایر سازمان‌های بین المللی و اتحادیه اروپا یک پروژه سه ساله دارد که شامل ایجاد مراکز صحی در ولایات مختلف افغانستان می‌باشد.

او همچنان از تلاش‌های امارت اسلامی در امر مبارزه با فلج اطفال ابراز قدردانی کرد و افزود که موضوع تامین معیشت بدیل برای دهقانان افغان را با سازمان جهانی صحت و سایر سازمان‌های مربوطه در میان خواهد گذاشت.

Continue Reading

رویداد های اخیر

شرکت کنندگان نشست سران سازمان همکاری‌های اسلامی بر آموزش دختران در افغانستان تاکید کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

شرکت کنندگان پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه در گامبیا از امارت اسلامی افغانستان خواستند تا به حقوق دختران و زنان افغان برای تحصیل و کار احترام بگذارد.

آنان در اعلامیه پایان این نشست حق تحصیل و کار را از جمله حقوق اساسی دختران و زنان افغان توصیف کرده و خواستار گفتگوهای بیشتر با مقامات امارت اسلامی در این زمینه شدند.

علاوه بر این، اشتراک کنندگان نشست بر ضرورت تلاش بیشتر برای رسیدگی به چالش‌های مربوط به گروه‌های قومی، مواد مخدر، تروریزم و مسائل اجتماعی برای تضمین حکومت همه شمول و صلح و ثبات پایدار در افغانستان تاکید کردند.

هیات‌های ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در این کنفرانس که تحت عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شده بود، شرکت کردند.

در این اجلاس هیاتی از امارت اسلامی نیز حضور داشت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!