Connect with us

رویداد های اخیر

ذکی دریابی و روزنامه اطلاعات روز برنده‌‌ی جایزه مبارزه با فساد اداری شدند

منتشر شده

در

(Last Updated On: قوس ۱۳, ۱۳۹۹)

سازمان شفافیت بین‌الملل اعلام کرده است که ذکی دریابی، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات روز  و روزنامه «اطلاعات روز» برنده‌ی جایزه مبارزه با فساد اداری در سال ۲۰۲۰ شده اند.

در فهرست برند‌گان نام بوتاکوز کوپبایوا، قزاقستانی، نیز جا دارد.

سازمان شفافیت بین الملل، یک سازمان بین المللی است که برای مبارزه با فساد اداری کار میکند.

این سازمان در یک توییت گفته است که ” ذکی دریابی ژورنالیست و روزنامه اطلاعات روز در نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر شان در امر مبارزه با فساد اداری با وجود چالش‌ها، تهدیدات و محدودیت‌ها برای جایزه مبارزه با فساد اداری ۲۰۲۰ انتخاب شدند.”

این سازمان  افزوده است که ” این ها یک نمونه تحسین بر انگیز برای ژورنالیستان و جوانان فعال در سراسر جهان استند که  از استقامت و رویکرد پایدار برای پاسخگویی به قدرت عمل کردند.”

این جایزه  شب گذشته ( چهارشنبه، ۱۲ قوس) توسط سازمان مبارزه با فساد اداری به ذکی در جریان یک نشست مجازی داده شد.

ذکی دریابی در این باره در توییتی گفته است: “بسیار افتخار میکنم که جایزه مبارزه با فساد اداری ۲۰۲۰ را به من اعطا کرده اند. من آرزوی روزی را دارم که افغانستان در میان کشورهای مفسد و کشنده ترین مکان برای ژورنالیستان در سراسر جهان نباشد.”

‌جایزه‌ی مبارزه با فساد در سال ۲۰۰۰ به نام «جایزه شفافیت» راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۶ به «جایزه مبارزه با فساد» تغییر نام یافت.

این درحالی است که به تاریخ ۲۹ عقرب سال جاری سازمان شفافیت بین الملل فهرست چهار نامزد نهایی این جایزه را اعلام کرده بود که ذکی دریابی و روزنامه اطلاعات روز نیز در میان آنان قرار داشتند.

سازمان شفافیت بین‌الملل گفته است که امسال ۲۲۸ فرد و نهاد برای دریافت این جایزه نامزد بودند.

رویداد های اخیر

یک زندانی افغان در هند با ضربات چاقو زندانی دیگری را به قتل رساند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

روزنامه تایمز آف اندیا گزارش داده که یک زندانی افغان در دهلی زندانی دیگری را پس از دعوا بر سر غذا با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

طبق گزارش، فرد مقتول دیپک سونی نام دارد و ۲۹ سال سن داشت. فرد قاتل عبدالبصیر آخندزاده نام دارد و سن او ۴۴ سال است.

عبدالبصیر آخندزاده در سال ۲۰۱۹ در پیوند به یک قضیه اقدام به قتل در ساحه لاجپت نگر دهلی نو بازداشت شد بود.

سونی در سال ۲۰۱۸ در پیوند به قضیه سرقت و قتل بازداشت شده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در ممبی هند استعفا کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در شهر ممبی هند از مقامش کناره گیری کرده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یک رسانه هندی گزارش داد که از نزد خانم وردک ۲۵ کیلوگرام طلا در میدان هوایی ممبی ضبط شده است.

خانم وردک در صفحه ایکس خود نوشته است که او در طول سال گذشته، با حملات شخصی و افترا به خودش و اعضای خانواده اش مواجه بوده و این حملات سازمان یافته به نظر می‌رسد.

وی افزوده است: «اگرچه حملات صورت گرفته به من دور از انتظار نبود، اما تبعات آن برای افراد خانواده ام به مراتب کلان تر از تصورم بود و من را بر این واداشت که تداوم این امر برای آنان عادلانه نیست.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبکستان: پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

جسوربیک چوریف، معین وزارت ترانسپورت ازبکستان گفته است که انتظار می‌رود پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

به گزارش خبرگزای ترند، آقای چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفته است: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

او خاطرنشان کرد که راه آهن زمان انتقال کالاها را از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش می‌دهد و همچنان هزینه انتقال کالاها حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

پروژه خط آهن افغان ترانس که توسط ازبکستان در دسمبر ۲۰۱۸ پیشنهاد شده بود، از مزار شریف آغاز و الی بندر خرلاچی ولایت پکتیا ادامه پیدا می‌کند.

مصارف این پروژه حدود هفت میلیارد دالر برآورد شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!