Connect with us

رویداد های اخیر

منصور: حکومت برای حفظ نظام کنونی باید تن به شکل گیری اداره موقت بدهد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۱۳, ۱۳۹۹)

حفیظ منصور یک عضو هیات گفت‌وگوکننده‌ی جمهوری اسلامی می‌گوید که در دور بعدی گفتگو در دوحه روی تقسیم قدرت و چگونگی نظام آینده کشور بحث خواهد شد.

آقای منصور می‌افزاید که برای حفظ نظام کنونی، حکومت باید به شکل گیری اداره موقت تن دهد.

طالبان دولت اسلامی افغانستان را پیشنهاد کرده ‌اند حکومت هنوز بر جمهوریت و دست آوردهای سال‌های پسین پافشاری دارد، اما هیات مذاکره کنند جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید: “با حفظ نظام ناگزیر هستیم که به طرف حکومت موقت برویم و در کنار این حفظ دست آوردها و ارزش‌های کنونی یک امر حتمی است.”

هیات گفتگو کننده جمهوری اسلامی به زودی دور دوم مذاکرات را با طالبان آغاز خواهند کرد؛ مذاکراتی که در آن شیوه حکومت داری نظام آینده و توافق بر یک روند حکومت داری مردم پذیر مطرح باشد.

محمد ناطقی عضو هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان میگوید: “طالبان هنوز مطرح نکرده اند که از کدام نظام و با کدام روش حکومت داری می‌کنند.”

غلام فاروق مجروح عضو هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان میگوید: “به هیچ قیمت از نظام جمهوریت نمی‌گذریم اما روی نظام در برابر طالبان انعطاف میداشته باشیم.”

قرار است که دور دوم مذاکرات صلح میان هیات‌های دولت افغانستان و گروه طالبان روز سه‌شنبه آینده و پس از بیست روز وقفه همراه با رای زنی در دوحه پایتخت قطر آغاز شود.

منابع آگاه از روند صلح می‌گویند که بحث دور دوم مذاکرات از سوی هیات دولت افغانستان به برقراری آتش‌بس و از گروه طالبان با مطرح کردن نظام سیاسی آینده آغاز خواهد شد.

رویداد های اخیر

IEA’s deputy prime minister meets with Chinese ambassador

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۳)

China’s ambassador to Kabul Zhao Xing, said in a meeting with Mawlawi Abdul Salam Hanafi, the administrative deputy prime minister of the Islamic Emirate, that relations between the two countries were unique on a regional level and that China wants to expand these relations as much as possible in the political, economic and cultural fields.

Zhao said in order to further strengthen relations between the two countries, China provides scholarships to Afghan students and also organizes short-term training courses to improve the capacity of Afghans.

In addition to expressing his sympathy to the victims of the recent flash floods in the country, the Chinese ambassador also announced his country’s offer of $100,000 in aid to flood victims.

Hanafi in turn described relations between the two countries as historical and emphasized the need to keep expanding these ties.

He also said the IEA appreciates China’s position regarding the Islamic Emirate in international forums and said that the Islamic Emirate supports China’s policy and Beijing’s economic projects such as One Belt and One Road.

Hanafi added that the Islamic Emirate wants good relations with all countries and does not allow anyone to use Afghanistan’s soil against other countries.

He said the IEA expects other countries to treat Afghanistan based on mutual respect.

Continue Reading

رویداد های اخیر

گزارش ناظران سازمان ملل درباره استفاده روسیه از راکت کوریای شمالی در جنگ اوکراین

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۳)

ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد در گزارشی به یک کمیته شورای امنیت اعلام کردند که بقایای راکتی که در روز دوم جنوری به شهر خارکیف اوکراین اصابت کرد، نشان می‌دهد که نوعی از راکتی بالستیک ساخت کوریای شمالی بوده است.

خبرگزاری رویترز دوشنبه (۱۰ ثور) نوشت٬ ناظران تحریم‌های سازمان ملل در این گزارش ۳۲ صفحه‌ای، به این نتیجه رسیدند که « در حمله راکتی در ۲ جنوری ۲۰۲۴ [۱۲ جدی سال گذشته] به خارکیف اوکراین» از نوعی از راکتی سری هواسونگ-۱۱ ساخت کوریای شمالی استفاده شده است و «این نقض تحریم‌های تسلیحاتی کوریای شمالی است.»

کوریای شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل توسعه راکت‌های بالستیک و برنامه‌های هسته‌ای خود تحت تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بوده است و این تحریم‌ها از آن زمان تاکنون تشدید شده‌اند.

سه ناظر تحریم‌های سازمان ملل متحد در اوایل ماه جاری میلادی برای بازرسی بقایای این راکت به اوکراین سفر کردند و هیچ مدرکی بر ساخت این راکت توسط روسیه پیدا نکردند.

طبق این گزارش٬ آنها «نتوانستند به‌طور مستقل تشخیص دهند که راکت‌ها از کجا و توسط چه کسی پرتاب شده‌اند».

این ناظران تصریح کرده‌اند که اطلاعات ارائه شده توسط مقام‌های اوکراینی درباره مسیر شلیک این راکت نشان می‌دهد که از داخل خاک فدراسیون روسیه پرتاب شده است.»

آنها می‌گویند: « اگر این راکت در اختیار نیروهای روسی بوده است، احتمالاً نشان دهنده آن است که روسیه دریافت کرده و این نقض تحریم‌های تسلیحاتی ۲۰۰۶ علیه کوریای شمالی است.»

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، سال گذشته گفته بود که کوریای شمالی اخیرا راکت‌های بالستیک و پرتابگرهایی را برای استفاده در جنگ روسیه علیه اوکراین در اختیار مسکو قرار داده است که برخی از آن‌ها را روسیه به سمت اوکراین شلیک کرده است.

دولت امریکا معتقد است که پس از ملاقات رهبران روسیه و کوریای شمالی در سال گذشته، ارسال راکت‌های بالستیک و گلوله‌های توپ ساخت کوریای شمالی به روسیه آغاز شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دلاور: پروسس مواد خام معدنی در داخل کشور صورت گیرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۰, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با مسوولان یک شرکت چینی گفته است که صادرات مواد خام معدنی و پروسس آن در خارج از کشور جواز ندارد.

شهاب الدین دلاور این مطلب را در دیدار با شرکت دولتی MCC Holoda کشور چین در حالی که مسوولان شرکت قراردادی پروژه مس عینک نیز حضور داشتند، بیان کرده است.

وزارت معادن و پترولیم در خبرنامه‌ای نگاشته است که شرکت MCC Holoda یکی از بزرگترین شرکت‌های چین بوده که در بخش استخراج و پروسس مس، سرب و جست فعالیت دارد.

این شرکت علاقه‌مندی اش را برای سرمایه گذاری در معادن مس، سرب و جست کشور ابراز کرده است.

سرپرست وزارت معادن ضمن استقبال از علاقه‌مندی این شرکت برای سرمایه گذاری در بخش معادن کشور، گفته است که در ولایات بامیان، کندهار و غور معادن سرب و جست موجود است و در صورتی که این شرکت با پروسس مواد خام معدنی در داخل افغانستان موافق باشد، با آن همکاری خواهد شد.

او همچنان در رابطه به موضوعات پروژه مس عینک با مسوولان شرکت مربوطه گفتگو کرده و بر تسریع کار آن تأکید کرده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!