Connect with us

رویداد های اخیر

اختصاص دادن یک هوتل مجلل برای مریضان کرونا در هند و خشم مردم درقبال این اقدام

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۰)

مقام‌های دهلی دستور داده اند که یک هتل مجلل برای استفاده انحصاری از قضات دادگاه عالی و خانواده‌های آنها به یک مرکز درمانی کویید-۱۹ تبدیل شود، که درهمین حال این اقدام باعث خشم در شهری شد که برای صدها نفر فاقد تخت بیمارستان یا اکسیژن نجات دهنده زندگی است.

دولت محلی دوشنبه شب در یک اعلامیه عمومی گفت که به دلیل افزایش سریع آلودگی به ویروس کرونا ، درخواستی از دادگاه عالی دهلی دریافت کرده که درآن ۱۰۰ اتاق در هتل آشوکا را برای مراجع قضات عالی رتبه در نظر گرفته شده است.

دادگاه عالی دهلی خبر را رد کرده است و افزوده است که این حکم را لغو می‌کند مگر اینکه دولت آن را اصلاح کند.

پایتخت هند یکی از کشورهایی است که شاهد بازگشت موج دوم بوده و وضعیت هم بحرانی است.

بیمارستان‌ها بیماران را به دلیل نبود امکانات به شفاخانه‌ها نمی پذیرند که به طور اوسط در هر چهار دقیقه لز خبر یک مرگ به گوش می رسد.

یک منبع دولتی گفت که اتاق‌ها برای شخصیت‌های برجسته عمومی ، از جمله قضات ارشد و دیگر مقام ها کنار گذاشته می شوند.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی از اشتراک هیات خود در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه اعلام کرده که یک هیات امارت اسلامی در نشست جاری سازمان همکاری‌های اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

پانزدهمین اجلاس دو روزه سران سازمان همکاری‌های اسلامی روز گذشته (شنبه، ۱۵ ثور) آغاز شد.

وزارت امور خارجه با نشر اعلامیه‌ای امروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) گفت که سخنگو و رئیس بخش سازمان‌های بین المللی این وزارت به نمایندگی از امارت اسلامی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی اشتراک کرده اند.

در اعلامیه آمده است که هیات امارت اسلامی در کنار اشتراک در نشست عمومی، با مقامات بلندپایه سازمان همکاری‌های اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو آن دیدار و در مورد موضوعات مختلف گفتگو خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی از توقف تجارت ترکیه با اسرائیل استقبال کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه از اقدام ترکیه برای توقف تجارت با اسرائیل به دلیل حملاتش در غزه استقبال کرده است.

طبق اعلامیه وزارت امور خارجه که امروز یکشنبه (۱۶ ثور) منتشر شد، آقای متقی در دیدار با جنک اونال، شارژدافیر سفارت ترکیه در کابل، از اقدام اخیر انقره دربرابر اسرائیل قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیأت‌های سیاسی و اقتصادی کشورها به افغانستان بحث شد.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنان در مورد آغاز تجارت افغانستان با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در این دو کشور گفتگو کرد.

بر اساس اعلامیه وزارت امور خارجه، شارژدافیر سفارت ترکیه در کابل گفت که کشورش از تحولات اخیر در افغانستان خرسند است و باید برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان تلاش‌های مشترک صورت گیرد.

وی افزود که طی چند روز آینده خطوط هوایی ترکیش پروازهای خود را به کابل آغاز خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اعتراضات در بدخشان؛ امارت اسلامی از گماشتن یک هیات خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی از گماشتن هیاتی به ریاست فصیح الدین فطرت، لوی درستیز کشور به منظور بررسی روند از بین بردن مزارع کوکنار و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در ولایت بدخشان خبر داده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در اعلامیه‌ای تاکید کرده که هیچ منطقه از حکم ممنوعیت کشت کوکنار مستثنی نیست.

در اعلامیه آمده است: «متاسفانه شماری از متخلفین بالای نیروهای امنیتی که مصروف مبارزه با کوکنار هستند، هجوم برده و باعث ایجاد رویداد های ناگوار شده است.»

در این هیات، شمس الدین شریعتی، رئیس عمومی اداره تعقیب و نظارت فرامین و احکام، ملا عبدالحق، معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله، ملا رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی استخبارات و عبدالمؤمن، رئیس شورای علمای بدخشان نیز شامل می‌باشند.

ولسوالی داریم بدخشان در روزهای اخیر شاهد اعتراضات علیه امارت اسلامی بوده است.

وزارت امور داخله تایید کرده که یک تن از مردم محل در درگیری با نیروهای موظف برای از بین بردن مزارع در این ولسوالی کشته شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!