Connect with us

رویداد های اخیر

دیدار خلیلزاد با غنی و عبدالله در مورد روند صلح افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۱۳, ۱۴۰۰)

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز با محمد اشرف غنی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییش شورای عالی مصالحه ملی در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته است که آقای خلیلزاد در این دیدار به رییس جمهوری در مورد صلح افغانستان گزارش داده است.

در اعلامیه آمده است: ” رییس جمهور غنی با توجه به آغاز فصل نو روابط بعد از اعلام خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، روی عیار ساختن پروسه صلح با واقعیت های جدید، تاکید کرد.”

بر اساس اعلامیه: “رییس جمهور افزود که صلح برای مردم و حکومت افغانستان یک استعجالیت است، اما این روند باید متناسب به واقعیت های جدید افغانستان باشد.”

از سوی هم آقای خلیلزاد پس از چاشت امروز با رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کرده است.

این نهاد در اعلامیه ای گفته است که آقای خلیلزاد در این دیدار گفته است که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی آغاز می‌گردد.

در اعلامیه آمده است: ” برای دست‌يافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و ایالات متحده از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده می‌کند.”

آقای خلیل‌زاد همچنان بر واقع‌بینی، حفظ وحدت سیاسی و استفاده از فرصت موجود برای تامین صلح تاکید کرد.

در همین حال آقای عبدالله طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات و دست‌يافتن به صلح دانست و تاکید کرد که “باید از فرصت موجود برای رسیدن به صلح بیش‌ترین استفاده صورت گیرد.”

رویداد های اخیر

Hundreds of families displaced due to floods in Ghor

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

The Directorate of Migration Affairs in Ghor says one person was killed, two were injured and more than 500 families displaced due to Saturday’s floods in two districts of the province.

The directorate added that floods occurred in Murghab and Chaharsada districts of Ghor, which affected more than ten villages in Marghab district and six villages in Chaharsada district.

According to the directorate, 55 shops, and 10 residential houses have been destroyed and the roads between the two districts are also blocked.

The directorate quoted Mir Ahmad Mosamem, the head of migrant affairs in Ghor, as saying that families from their original places are living in the open air in the mountains and are in urgent need of basic assistance.

According to him, the possibility of more losses is expected.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بانک جهانی: با ممنوعیت کشت کوکنار در افغانستان، دهقانان ۱.۳ میلیارد دالر درآمد شان را از دست دادند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

بانک جهانی در یک گزارش تازه در باره افغانستان اعلام کرده است که با ممنوعیت کشت کوکنار در این کشور، دهقانان ۱.۳ میلیارد دالر درآمد شان را که تقریباً برابر با ۸ درصد تولید ناخالص داخلی می‌شود، از دست دادند.

این نهاد گفته است که تولید ناخالص داخلی در افغانستان در دو سال اخیر، ۲۶ درصد کاهش یافته و آینده اقتصادی این کشور نامشخص است.

در گزارش آمده است که نقص‌های ساختاری در بخش خصوصی و کاهش کمک‌های بین المللی مانع هرگونه پیشرفت اقتصادی قابل توجه در افغانستان می‌شود.

بانک جهانی تصریح کرده است که نیم جمعیت افغانستان در فقر به‌سر می‌برند و ۱۵ میلیون نفر با نا امنی غذایی مواجه هستند.

ملیندا گود، رئیس بخش افغانستان بانک جهانی، گفته است: «برای آینده‌ای پایدار، افغانستان باید به سیاست‌های مضر جنسیتی بپردازد، در بخش صحت و آموزش سرمایه گذاری نماید و بر فرصت‌های که در بخش‌های زراعت و استخراج معادن دارد، تمرکز کند.»

بانک جهانی خاطر نشان کرده که افزایش کسر تجارت افغانستان نیز چالش دیگری برای اقتصاد این کشور است. بربنیاد گزارش این بانک، در سال ۲۰۲۳ واردات افغانستان ۲۳ درصد افزایش یافت و به ۷.۸ میلیارد دالر رسید.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی از اشتراک هیات خود در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه اعلام کرده که یک هیات امارت اسلامی در نشست جاری سازمان همکاری‌های اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

پانزدهمین اجلاس دو روزه سران سازمان همکاری‌های اسلامی روز گذشته (شنبه، ۱۵ ثور) آغاز شد.

وزارت امور خارجه با نشر اعلامیه‌ای امروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) گفت که سخنگو و رئیس بخش سازمان‌های بین المللی این وزارت به نمایندگی از امارت اسلامی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی اشتراک کرده اند.

در اعلامیه آمده است که هیات امارت اسلامی در کنار اشتراک در نشست عمومی، با مقامات بلندپایه سازمان همکاری‌های اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو آن دیدار و در مورد موضوعات مختلف گفتگو خواهد کرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!