Connect with us

رویداد های اخیر

از سرگیری روند واکسیناسیون در افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: جوزا ۲۲, ۱۴۰۰)

روند تطبیق واکسین سینوفارم چین در ۹ ولایت افغانستان به شمول کابل آغاز شده است.

وزارت صحت عامه می گوید که ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا ضد کرونا که از سوی کشور چین کمک شده به افراد آسیب پذیر تطبیق خواهد شد.

بر بنیاد آمارهای رسمی وزارت صحت عامه در یک شبانه روز گذشته ۶۷ بیمار کووید-۱۹ جان های شان را از دست داده و نزدیک به هزار تن مبتلا به این بیماری شده اند.

با این وضعیت وزارت صحت عامه در افغانستان در کنار وضع برخی محدودیت های دیگر، پوشیدن ماکس در مکان های عمومی اجباری اعلام کرده است.

اما کمبود آکسیجن برای بیماران کرونایی در افغانستان به یک چالش جدی مبدل شده است.

سازمان عفو بین المل و سازمان ملل از دولت افغانستان خواسته که کمبود اکسیجن را برای بیماران کرونایی به گونه فوری برطرف کند و همچنان این سازمان ها هشدار داده اند در صورتی که جامعه بین المللی، افغانستان را پشتیبانی نکند، وضعیت از اداره بیرون خواهد شد.

با این حال، دو دستگاه تولید آکسیجن در بیمارستان های افغان – جاپان و قصبه کابل فعال شده اند تا نیازمندی به آکسیجن را برطرف کنند. اما با این حال، مردم کم‌تر به رهنمودها برای کاستن از بحران کرونا تمکین می کنند.

رویداد های اخیر

یک زندانی افغان در هند با ضربات چاقو زندانی دیگری را به قتل رساند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

روزنامه تایمز آف اندیا گزارش داده که یک زندانی افغان در دهلی زندانی دیگری را پس از دعوا بر سر غذا با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

طبق گزارش، فرد مقتول دیپک سونی نام دارد و ۲۹ سال سن داشت. فرد قاتل عبدالبصیر آخندزاده نام دارد و سن او ۴۴ سال است.

عبدالبصیر آخندزاده در سال ۲۰۱۹ در پیوند به یک قضیه اقدام به قتل در ساحه لاجپت نگر دهلی نو بازداشت شد بود.

سونی در سال ۲۰۱۸ در پیوند به قضیه سرقت و قتل بازداشت شده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در ممبی هند استعفا کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در شهر ممبی هند از مقامش کناره گیری کرده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یک رسانه هندی گزارش داد که از نزد خانم وردک ۲۵ کیلوگرام طلا در میدان هوایی ممبی ضبط شده است.

خانم وردک در صفحه ایکس خود نوشته است که او در طول سال گذشته، با حملات شخصی و افترا به خودش و اعضای خانواده اش مواجه بوده و این حملات سازمان یافته به نظر می‌رسد.

وی افزوده است: «اگرچه حملات صورت گرفته به من دور از انتظار نبود، اما تبعات آن برای افراد خانواده ام به مراتب کلان تر از تصورم بود و من را بر این واداشت که تداوم این امر برای آنان عادلانه نیست.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبکستان: پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

جسوربیک چوریف، معین وزارت ترانسپورت ازبکستان گفته است که انتظار می‌رود پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

به گزارش خبرگزای ترند، آقای چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفته است: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

او خاطرنشان کرد که راه آهن زمان انتقال کالاها را از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش می‌دهد و همچنان هزینه انتقال کالاها حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

پروژه خط آهن افغان ترانس که توسط ازبکستان در دسمبر ۲۰۱۸ پیشنهاد شده بود، از مزار شریف آغاز و الی بندر خرلاچی ولایت پکتیا ادامه پیدا می‌کند.

مصارف این پروژه حدود هفت میلیارد دالر برآورد شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!