Connect with us

رویداد های اخیر

جسد دو کارمند افغان فلم از سوی فامیل شان شناسایی شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جوزا ۲۳, ۱۴۰۰)

اجساد دو کارمند افغان فلم که پس از انفجار روز گذشته ناپدید شده بود امروز(یکشنبه، ۲۳جوزا) در طب عدلی شناسایی شد و به خانواده‌های شان سپرده شد.

خانواده‌های طیبه موسوی و فاطمه محمدی که از دیروز بدین سو به دنبال دختران جوان شان بودند، امروز اعلام کردند که اجساد دختران ناپدیده شده شان در طیب عدلی شناسایی شده است.

این دو دختر جوان در انفجاری روز گذشته در غرب کابل جان باختند.

این کارمندان افغان فلم به حد سوخته بودند که اجساد شان بدون همکاری طب عدلی قابل شناسایی نبود.

طیبه در افغان فلم هنر پیشه بوده و مصروف ساخت یک فلم بود، روزگذشته پس از ختم یک جلسه از وزارت اطلاعات و فرهنگ درمسیر راه در انفجار نخست در مقابل بیمارستان علی جناح جان باخت.

جسداش پس از یک ساعت در طب عدلی توسط مادر و خواهراش شناسایی می‌شود. طیبه مصروف خواندن ماستری در دانشگاه کابل و تازه شامل کار در افغان فلم ازدواج نکرده بود، پدر نداشت و تنها نان‌آور خانواده‌اش بود.

این در حالی است که بعد از ظهر روز گذشته دو انفجار در نواحی ششم و سیزدهم شهر کابل رخ‌داد که در نتیجه آن هفت غیرنظامی جان باخته و شش تن دیگر زخم برداشتند.

در این انفجارها دو واسطه تونس هدف قرار داده شده بود.

وزارت امور داخله می‌گوید که همه جان باخته‌گان غیرنظامی استند.

تاکنون مسوولیت این رویداد را کسی به عهده نگرفته است.

رویداد های اخیر

ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

نماینده‌ دایمی افغانستان در جینوا می‌گوید که شورای حقوق بشر سازمان ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرده است. نصیراحمد اندیشه در نشست جینوا گفته است که پس از بررسی‌های همه‌جانبه، ۲۴۳ توصیه از سوی ۷۰ کشور نشان دهنده بدترشدن اوضاع حقوق‌ بشری در افغانستان است.

احمد اندیشه در این نشست بیان کرده است: «گزارش ملی افغانستان به هدف ارایه یک گزارش جامع و کامل از واقعیت‌های اساسی بحران رو به وخامت حقوق بشر در افغانستان تهیه شده است. این گزارش ضمن تأکید بر وخامت بحران حقوق بشری، بر نیاز و نگرانی فوری مردم افغانستان نیز پرداخته است.»

در بررسی وضعیت حقوق ‌بشری افغانستان در دوره‌ چهارم، ۲۴۳ دیدگاه از سوی ۷۰ کشور جهان دریافت شده که از بدترشدن وضعیت حقوق‌ بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌ و پیشنهاد داده‌اند تا تحقیقات بی‌طرفانه و مستقلی در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان انجام شود.

با این حال، امارت اسلامی همواره حقوق بشر را موضوع داخلی کشور دانسته و تأکید کرده است که حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در کشور بیش از هر زمان دیگر تأمین است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی در این مورد گفته است: «حقوق اسلامی و شرعی تمام اتباع افغانستان تأمین است. امارت اسلامی به تأمین حقوق شهروندان متعهد است.»

نگرانی‎ها درباره اوضاع حقوق بشری در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه هفته گذشته، شورای حقوق بشر ملل ‌متحد در نشستی اوضاع حقوق بشری را در افغانستان به شدت نگران کننده دانست. اما امارت اسلامی تأکید کرده است که جامعه‌ جهانی از مسئله حقوق بشر استفاده ابزاری و سیاسی می‌کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

څار: تصویب گزارش ملی حقوق بشر افغانستان از سوی ملل متحد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر برای اشتراک در یک نشست بین‌المللی به روسیه دعوت شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

سفیر روسیه در کابل مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا را دعوت کرده است تا در یک نشست بین المللی که قرار است در شهر کازان منطقه تاتارستان کشورش برگزار شود، اشتراک کند.

طبق خبرنامه معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، مولوی عبدالکبیر در دیدار با سفیر روسیه امروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) از دعوت به این نشست سپاسگزاری کرده و گفت که روابط میان روسیه افغانستان مهم و دوستانه است و تاجران روسی باید در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود که روابط میان مسکو و کابل به نفع هر دو طرف است و می‌تواند سبب توسعه و ثبات در منطقه شود.

از سوی دیگر، دیمتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل، گفته که کشورش آماده است تا در عرصه‌های مختلف با افغانستان همکاری کند و می‌خواهد روابط دوجانبه گسترش یابد.

وی افزود که همکاری‌ها و افزایش تعامل میان امارت اسلامی و روسیه می‌تواند به ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه کمک کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!