Connect with us

رویداد های اخیر

کشته شدن ۵ سرباز پاکستانی در تیراندازی از خاک افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۱۸, ۱۴۰۰)

ارتش پاکستان از کشته شدن پنج سرباز این کشور در مرز افغانستان خبر داده است.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه تیراندازی از خاک افغانستان در میدان “کُرم” هم‌مرز با افغانستان، پنج سرباز این کشور کشته شدند.

بر پایه این گزارش، پاکستان حضور تروریست‌ها در خاک افغانستان را شدیدا نکوهش کرده است.

واحد روابط عمومی مشترک بین خدمات (ISPR) وابسته به وزارت دفاع پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد:”این حمله نیروهای مستقر در منطقه کُرم در خیبر پختونخوا در شمال غرب کشور را هدف گرفت.

در این بیانیه آمده است که، نیروهای پاکستان به این حمله واکنش نشان دادند و گزارش‌های اطلاعاتی حاکی از کشته شدن تروریست‌هاست.

طبق این بیانیه، دولت پاکستان گفته اسلام آباد از دولت افغانستان که از سوی امارت اسلامی تشکیل شده انتظار دارد اجازه ندهد چنین فعالیت‌هایی علیه پاکستان در آینده انجام شوند.

شیخ رشید احمد،‌ وزیر کشور پاکستان نیز از دولت امارت اسلامی افغانستان خواست به تعهداتش در زمینه مبارزه با تروریسم مرزها عمل کند.

این در حالی است که طالبان پاکستان مسؤولیت حمله را برعهده گرفته است.

رویداد های اخیر

بازدید سرپرست وزارت معادن و پترولیم از ساحه معدن مس عینک ولایت لوگر

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۰, ۱۴۰۳)

شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم، روز چهاشنبه (۱۹ثور) در سفری به ولایت لوگر از ساحه معدن مس عینک بازدید نمود.

به گفته وزارت معادن و پترولیم دراین سفر آقای دلاور را خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، ژاو شینک، سفیر چین مقیم کابل، ضیاءالرحمن مدنی، والی لوگر و معین وزارت انرژی و آب همراهی می نمود.

به گفته این وزارت در جریان سفر سرپرست وزارت معادن و پترولیم و هیئت همراه شان از ساحات مختلف معدن مس عینک و آثار باستانی ساحه عینک دیدن نموده، پیشرفت‌ها و کار پروژه مس عینک را از نزدیک نظارت و ارزیابی نمودند.

همچنان درنشست که با مسوولین کمپنی MCC در ساحه صورت گرفت مسوولین کمپنی از پیشرفت‌ها و فعالیت‌های کاری پروژه مس عینک معلومات ارایه نمودند.

مسوولین کمپنی MCC از آغاز کار اعمار سرک معدن مس عینک که قرار است بزودی شروع گردد، نهایی شدن طرح حفاظت آثار باستانی، اعمار کمپ‌ها، پیشرفت امور اکتشافی معدن غربی عینک و سایر پیشرفت‌های پروژه معلومات مفصل ارایه نموده و افزودند: «اکثر مشکلات پروژه حل گردیده و آماده آغاز عملی کار پروژه هستیم و با آغاز عملی کار پروژه معدن مس عینک به آثار باستانی در ساحه صدمه وارد نخواهد شد.»

درهمین حال، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در مورد آثار باستانی ساحه و حفاظت آن صحبت نموده خواهان آغاز کار پروژه گردیده وعده همکاری‌های لازم وزارت اطلاعات و فرهنگ را جهت تسریع کار پروژه سپردند.

همچنان معین وزارت انرژی و آب در قسمت تامین برق و آب برای معدن مس عینک اطمینان داده همکاری‌های وزارت انرژی و آب را وعده سپردند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اولین پرواز حاجیان افغان به عربستان سعودی

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۰, ۱۴۰۳)

وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌گوید، روند انتقال زائران حج از افغانستان به عربستان‌سعودی آغاز شده است.

به گفته این وزارت، شب گذشته (چهارشنبه، ۱۹ثور) حدود ۲۳۰ زائر حج در اولین پرواز به مدینه منوره منتقل شدند.

نور محمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف در مراسم انتقال اولین کاروان زائران افغانستان گفت، امسال به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران حج، کارکنان کمیته‌های کاری نسبت به سال‌های دیگر زودتر به عربستان سعودی اعزام شده‌اند.

درهمین حال، عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا حین سخنرانی به حجاج در این مراسم گفته است که: «زائران عزیز شما نماینده‎گان مردم افغانستان در عربستان هستید پس این نماینده‌گی را به خوبی انجام دهید.»

آقای حنفی افزوده است که با تلاش وزارت ارشاد، حج و اوقاف همچون سال‌های گذشته، امسال نیز تمامی فعالیت‌های حج به نظم و ترتیب آماده شده است.

پیش از این سرپرست وزارت حج و اوقاف، سهمیه امسال حجاج افغانستان از سوی عربستان سعودی را ۳۰ هزار نفر اعلام کرده است.

شرکت‌های هوایی آریانا افغان و کام ایر مسوول انتقال و برگشت حجاج افغان در سال‌روان می‌باشند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سره‌ میاشت: در سال گذشته ۷۰۰ کودک مبتلا به سوراخ قلب تداوی شده‌اند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۰, ۱۴۰۳)

مسوولان اداره سره‌میاشت در جنوب غرب کشور می‌گویند، در جریان سال گذشته ۷۰۰ کودک مبتلا به سوراخ قلب را تداوی کرده‌اند و در نظر دارند که در سال جاری ۱۵ هزار کودک را نیز تداوی کنند.

این آمار به مناسبت گرامی‌داشت از روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تحت عنوان «زنده ‌نگهداشتن بشریت» در ولایت کندهار بیان شده است.

در همین حال، مسوولان در بلخ نیز طی مراسمی برای تجلیل از این روز گفته‌اند که در یک سال گذشته به صدها خانواده همکاری کرده‌اند. به گفته آنان، این همکاری‌ها در بخش، صحت، تهیه مواد غذایی و همچنان توزیع پول نقد بوده است.

از سویی هم، شماری از باشندگان ولایت‌های کندهار و بلخ خواهان ادامه‌ همکاری سازمان‌های بین‌المللی به افغانستان هستند.

اداره سره میاشت در تمامی ولایت‌ها بیشتر به افراد نیازمند کمک می‌کند و مساعدت‌های بشری سازمان‌ها را نیز هماهنگ کرده و توزیع می‌کند.

این در حالی است که ملا محمد حسن آخوند، رئیس‌‌الوزرای امارت اسلامی نیز به‌ مناسبت از روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، مردم را به کمک با نیازمندان تشویق کرده است.

آقای حسن آخوند از سازمان‌های کمک‌‌رسان خواسته است، مساعدت‌های شان را در بخش‌های صحی، اقتصادی، بازسازی و سایر عرصه‌ها در افغانستان نسبت به گذشته افزایش و تسریع دهند.

حسن آخند مردم را به حمایت قاطع از هلال احمر افغانی دعوت کرده و تأکید نموده است: «حمایت از جمعیت هلال احمر افغانی در اصل حمایت از باشندگان فقیر، بی‌خانمان و نیازمند کشور بوده که مسئولیت مشترک همه ما می‌باشد.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!