Connect with us

ورزش

نکات مهم درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲۹, ۱۴۰۱)

امروز (یک‌شنبه، ۲۰ نوامبر) قطر کوچک‌ترین و نخستین کشور خاورمیانه خواهد بود که یکی از مهم‌ترین رخداد‌های ورزشی «جام جهانی فیفا ۲۰۲۲» را میزبانی می‌کند.

در این رقابت‌ها، ۳۲ تیم در ۶۴ بازی به مصاف هم می‌روند که ۲۹ روز را دربر خواهد گرفت. در همین حال، مسابقات در قالب لیگ در سراسر جهان به دلیل جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر متوقف شده است.

در این‌جا چند نکته مهم قابل یادآوری است:

تیم‌های برتر

• برازیل (تیم شماره یک در دسته‌بندی فیفا) که شامل نیمار، وینیسیوس جونیور و سایر بازیکنانی با استعداد می‌شود. برازیل در نخستین مسابقه در ۲۴ نوامبر به مصاف تیم صربستان خواهد رفت.

• بلجیم (تیم شماره دو در دسته‌بندی فیفا) که «کوین دی بروین» هنوز کپیتانی این تیم را به عهده دارد. اما در مورد آماده‌گی «روملو لوکاکو» شک وجود دارد.

• ارجنتاین (تیم شماره سه در دسته‌بندی فیفا). این تیم جام جهانی را در دوران بازیکن مشهور فوتبال «دیگو مارادونا» کسب کرده بود. جام جهانی قطر برای ارجنتاین نخستین جام جهانی پس از مرگ مارادونا در نوامبر سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در حال حاضر، لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی این کشور است که با حضور لیونل مسی تا حالا ۳۵ بازی بدون باخت داشته است. گفتنی است که تیم ملی ارجنتاین یکی از بهترین تیم‌ها است که چانس برنده شدن جام جهانی آن بیشتر است.

• فرانسه (تیم شمار چهار در دسته‌بندی فیفا). مدافع قهرمانی جام جهانی دو بازیکن مصدوم – پل پوگبا و انگولو کانته – را در ترکیب خود دارد. در عین حال، کیلیان امباپه بهترین بازیکن این تیم به شمار میآید. کریم بنزما به دلیل مصدومیت در جریان تمرین در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت.

• انگستان (تیم شماره پنج در دسته‌بندی فیفا). این تیم در شش مسابقه اخیر که انجام داده است هیچ یکی را برنده نشده است. انگلستان در جام جهانی ۲۰۱۸ به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ راه یافته بود.

اسطوره‌های فوتبال

ستاره‌های فوتبال لیونل مسی از ازجنتاین، کریستیانو رونالدو از پرتگال، کیلیان امباپه از فرانسه و کوین دی بروین از تیم ملی بلجیم می‌باشند.

جذاب ترین بازی‌های که حتما باید به تماشای آن نشست:

• قطر در مقابل اکوادور (یک‌شنبه، ۲۰ نوامبر)

• ارجنتاین در مقابل مکسیکو ( ۲۶ نوامبر)

• اسپانیا در مقابل آلمان ( ۲۷ نوامبر)

• ایران در مقابل ایالات متحده امریکا (۲۹ نوامبر)

• گانا در مقابل اوروگوای (۲ دسمبر)

تلویزیون جهانی آریانا این افتخار را دارد که برای علاقمندان فوتبال تمام مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را به گونۀ زنده نشر می‌کند.

برای مشاهده تقسیم اوقات کامل مسابقات جام جهانی اینجا را کلیک کنید.

ورزش

خراسان فاریاب ۳ بر ۱ میوند را شکست داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۳)

تیم خراسان فاریاب روز سه شنبه در بیست و یکمین بازی لیگ قهرمانان افغانستان در کابل تیم میوند را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داد. در بیست و دومین بازی در همین روز، تیم سرسبز یاشلر با نتیجه ۲ بر صفر در برابر عدالت فراه به پیروزی رسید.

دو گول خراسان مقابل میوند را حیات الله سلیمی و مرتضی جعفری به ثمر رساندند و جعفری بهترین بازیکن میدان شد.

تک گول میوند را رحیم الله حماسی به ثمر رساند.

در دومین دیدار این روز، احمد فرهاد عادل و عنایت الله کوهی از تیم سرسبز یاشلر در پیروزی ۲ بر صفر مقابل عدالت فراه گولزنی کردند. کوهی جایزه بهترین بازیکن میدان را دریافت کرد.

در بازی‌های روز چهارشنبه، سرخ پوشان خوافی ساعت ۱ بعد از ظهر به مصاف جوانان واحدی می‌رود و استقلال کابل ساعت ۳:۳۰ در مقابل خدیم قرار می‌گیرد.

این مسابقات به گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

ورزش

اتک انرژی و موج ساحل در بازی‌های روز دوشنبه به پیروزی رسیدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۰, ۱۴۰۳)

اتک انرژی روز دوشنبه در نزدهمین بازی لیگ قهرمانان افغانستان در کابل ابو مسلم را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد. در بیستمین بازی این مسابقات در همین روز، موج ساحل با نتیجه ۳ بر صفر در برابر عینو مینه پیروز شد.

سه گول اتک انرژی توسط خلیل احمد احمدی (۲) و یارمحمد ذکرخیل (۱) به ثمر رسید.

گول چهارم به شکل گول خودی بود که توسط ضربه سر عبدالله شاه تیم ابو مسلم انجام شد.

در دیدار بعدی روز دوشنبه، عصمت الله هدفمند، محمد نذیر عزیزی و یاسر سلام در پیروزی سه بر صفر موج ساحل در برابر عینو مینه گول زدند.

بازی‌های روز سه‌شنبه ساعت ۱ بعد از ظهر میان خراسان فاریاب و میوند، و ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر میان سرسبز یاشلر و عدالت فراه برگزار خواهد شد.

این مسابقات به گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

ورزش

افغانستان برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان با پیروزی ۵ بر ۳ در برابر قرغیزستان در بازی سوم پلی آف جام ملت‌های آسیا در تایلند، به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ راه یافت.

این اولین بار است که افغانستان به جام جهانی فوتسال راه پیدا می‌کند.

قرار است دهمین دور جام جهانی فوتسال به میزبانی ازبیکستان در چهاردهم سپتمبر سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

بیست و چهار تیم در این رقابت‌ها اشتراک خواهند کرد. افغانستان، فرانسه، نیوزیلند و تاجیکستان تیم‌هایی اند که برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!