Connect with us

رویداد های اخیر

ایجاد کمیته بین‌الوزارتی برای ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران داخلی و خارجی

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

کمیته بین‌الوزارتی برای ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شد. این کمیته بر اساس فرمان رهبر امارت اسلامی ایجاد شده و زیر چتر معاونیت اقتصادی فعالیت می‌کند.

دفتر معاونیت اقتصادی در خبرنامه‌ای امروز (یک‌شنبه، ۲۶سنبله) هدف ایجاد این کمیته طی مراحل طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تحت محوریت واحد، ایجاد شفافیت و سرعت در پروسۀ سرمایه‌گذاری و هماهنگی مؤثر میان سرمایه‌گذاران و وزارت خانه‌های مربوطه می‌باشد تا از بیروکراسی جلوگیری نماید.

نخستین نشست این کمیته هم روز گذشته برگزار شد در این کمیته نمایندگان مختلف اداره مرتبط به مسایل تجارت و سرمایه‌گذاری شرکت کردند.

هدف از ایجاد این کمیته طی مراحل طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تحت محوریت واحد، ایجاد شفافیت و سرعت در پروسۀ سرمایه‌گذاری و هماهنگی مؤثر میان سرمایه‌گذاران و وزارت خانه‌های مربوطه می‌باشد تا از بیروکراسی جلوگیری نماید.

ذبیح‌الله ناصر، مسوول کمیته سرمایه‌گذاری بین‌الوزارتی می‌گوید که:«این کمیته زیر چتر معاونیت اقتصادی فعالیت می‌کند و هدف آن طی مراحل طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تحت محوریت واحد، ایجاد شفافیت و سرعت در پروسۀ سرمایه‌گذاری و هماهنگی مؤثر میان سرمایه‌گذاران و وزارت خانه‌های مربوطه می‌باشد.»

از سوی هم وزارت اقتصاد می‌گوید که ایجاد این کمیته بین‌الوزارتی برای محوریت واحد، ایجاد شفافیت، سرعت در پروسۀ سرمایه‌گذاری و هماهنگی مؤثر میان سرمایه‌گذاران و وزارت خانه‌ها میتواند موثر واقع گردد.

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد می‌گوید که:«کشور ما مزیت‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی دارد. ایجاد کمیته بین‌الوزراتی سرمایه‌گذاری به هدف مساعد بودن تسهیلات لازم، طی مراحل طرح‌های سرمایه‌گذاری تحت محوریت واحد ایجاد شفافیت و سرعت در پروسه سرمایه‌گذاری هماهنگی موثر میان سرمایه‌گذارن و وزارت خانه‌ها ایجاد گردیده است.»

آگاهان اقتصادی هم ایجاد این کمیته را یک گام موثر برای رشد تجارت و سرمایه‌گذاری می‌دانند و تاکید دارند که اگر این کمیته بتواند با صلاحیت‌های بیشتر وارد عمل گردد برای جلب سرمایه‌گذاری موثر واقع می‌گردد.

عبدالنصیر رشتیا، آگاه امور اقتصادی می‌گوید که:«هر قدر که حکومت بتواند سهولت‌ها را در سرمایه گذاری ایجاد کند این میتواند دلگرمی‌ها را بیشتر به سرمایه‌گذاری ایجاد کند و زمانی از قاغذپرانی و ضیایع وقت جلوگیری شود می‌تواند سرمایه‌گذاری بیشتر در کشور صورت گیرد و اگر این کمیته با صلاحیت‌های بالاتر وارد عمل شود بدون شک به نفع جلب سرمایه‌گذاری است.»

امارت اسلامی پس از حاکمیت دوباره به افغانستان توجه بیشتر را به رشد اقتصادی افغانستان داشته زیرا به باور آگاهان استقلالیت اقتصادی استقلال سیاسی را هم تضمین می‌کند.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی خواستار فعالیت دوباره عضویت در سازمان تجارت جهانی شد

Published

on

(Last Updated On: )

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در دیدار با رزا اوتونبایوا، رئیس دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) خواستار فعالیت دوباره‌ عضویت امارت اسلامی در سازمان تجارت جهانی شده است.

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت تجارت می گوید که نورالدین عزیزی و رزا اوتونبایوا همچنان درباره پشتیبانی از تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط، افزایش صادرات و فراهم‌آوری تسهیلات برای زنان صنعت‌کار نیز گفتگو کرده‌اند.

از سویی هم، سخنگوی امارت اسلامی گفته که تجارت و ترانزیت موضوع بشری است و نباید با موضوعات سیاسی ربط داده شود.

به گفته‌ ذبیح‌الله مجاهد، امارت اسلامی تلاش‌های خود را برای گسترش روابط اقتصادی و تجارتی افزایش داده است.

در همین حال، به باور کارشناسان اقتصادی، کسب دوباره‌ عضویت سازمان تجارت جهانی بالای گسترش تجارت افغانستان با کشورهای گوناگون آسیایی و اروپایی و شمار کشورهای قاره‌‌ای مثل امریکا اثر گذار است و در کنار آن، فُرصت‌های کاری را نیز افزایش خواهد داد.

افغانستان در دسمبر ۲۰۱۵ به‌گونه رسمی یک‌صدوشصت‌وچهارمین عضو سازمان تجارت جهانی شد، اما در حال حاضر نماینده‌ای در این سازمان ندارد. سازمان تجارت جهانی یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلاف‌های بین اعضا را حل‌وفصل می‌کند. هدف عمده‌ این سازمان ایجاد تسهیلات برای صادرات و واردات کالا و خدمات بین کشورهای عضو از طریق رفع موانع تعرفه‌های گمرکی می‌باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نزدیک به یک هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج شدند

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید که پاکستان نزدیک به یک هزار مهاجر افغان را اخراج کرده است.

این وزارت امروز (پنج‌شنبه،۱۰ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که به تعداد ۹۷۹ مهاجر افغان پس از اخراج از سوی پاکستان دوباره وارد کشور شده‌اند.

وزارت امور مهاجرین گفته است که اخراج‌شدگان به تاریخ ۹ جوزا از مرز سپین‌بولدک و خط فرضی تورخم به کشور برگشت نمودند.

براساس معلومات آمریت سرحدی تورخم در ولایت ننگرهار، ۱۱۵ خانواده که شامل ۶۴۷ تن بودند از طریق این گذرگاه وارد کشور شدند و ۶۲ خانواده شامل ۳۳۲ تن همچنان از طریق گذرگاه سپین‌بولدک وارد کشور شدند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ایجاد یک قهوه‌خانه توسط گروه از دختران در شهر کابل

Published

on

(Last Updated On: )

گروهی از دختران در کابل با ایجاد یک قهوه‌خانه و کتاب‌خانه می‌خواهند برای دختران و زنان زمینه‌ مطالعه را فراهم سازند. آنان از زنان و دختران می‌خواهند با استفاده از این مکان به مطالعه بپردازند و آگاهی خود را در بخش‌های مختلف بلند ببرند.

در وضعیتی که زنان و دختران از رفتن به مکتب و پوهنتون محروم اند. شماری از دختران با ایجاد یک قهوه‌خانه و کتاب‌خانه می‌خواهند برای دختران و زنان زمینه‌ مطالعه را فراهم سازند تا حد اقل از این طریق زنان و دخترانی که در پی کسب علم و دانش هستند کمک کرده باشند.

کسانی که این‌جا برای مطالعه می‌آیند، هستند دخترانی که برای آنان قهوه فراهم می‌کنند تا از خستگی‌های ذهنی مشتریان شان بکاهند.

باورها بر این است که با توجه به محدودیت‌های آموزشی بر زنان و دختران ایجاد این‌گونه محیط‌ها یک نیاز پنداشته می‌شود.

با این همه، خواست مهم در این‌جا این است که دروازه‌های مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به روی دختران و زنان باز شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!