Connect with us

رویداد های اخیر

کاکر: حملات تروریستی در پاکستان پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی ۶۰ درصد افزایش یافته است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۴۰۲)

انوارالحق کاکر، صدر اعظم موقت پاکستان مدعی شده که حملات تروریستی در کشور اش در دو سال گذشته از زمان بازپس گیری کابل توسط امارت اسلامی افغانستان ۶۰ درصد افزایش یافته است.

کاکر در یک نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه در اسلام آباد گفت که اخراج مهاجرین غیر قانونی با فعالیت های ضد تروریزم مرتبط است.

به گزارش اکسپرس تریبون، کاکر گفت که دولت پاکستان امیدوار بود که پس از رویکار آمدن آمارت اسلامی در آگست سال ۲۰۲۱ از خاک افغانستان برای فعالیت های تروریستی علیه پاکستان استفاده نخواهد شد و امارت اسلامی آرامش دراز مدت را در کشور همسایه به ارمغان خواهد آورد.

کاکر گفت: «[ما امیدوار بودیم] اقدامات سختی علیه گروه‌های مخالف پاکستان به‌ویژه تحریک طالبان پاکستان انجام شود و مطلقاً اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نخواهند داشت.»

وی افزود: «اما متأسفانه پس از روی کار آمدن حکومت موقت افغانستان (امارت اسلامی)، افزایش ۶۰ درصدی حوادث تروریستی و افزایش ۵۰۰ درصدی حملات انتحاری در پاکستان مشاهده شده است.»

وی گفت: «در دو سال گذشته، جان ۲۲۶۷ شهروند بی گناه در این خونریزی غم انگیز که تروریست های تحریک طالبان پاکستان مسئول آن هستند، از دست رفته است.»

کاکر افزود: «در این مدت ۱۵ شهروند افغانستان نیز در میان افرادی بودند که در حملات انتحاری دست داشتند. علاوه بر این، تا کنون ۶۴ شهروند افغان در جریان درگیری با نهادهای مجری قانون پاکستان در جریان مبارزه با تروریزم کشته شده اند.»

حکومت پاکستان روند جمع آوری اتباع افغان غیرقانونی را در اول نومبر آغاز کرد.

این اقدام به شدت توسط گروه های حقوق بشر و ملل متحد مورد انتقاد قرار گرفته است.

امارت اسلامی ادعای صدر اعظم پاکستان را رد می‌کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «این ادعاها نادرست و مکرر است. باید یاد آور شویم که ما موقفی را داریم که خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگر به شمول پاکستان استفاده نمی شود و مشکلات خودرا پاکستان در خاک خود درک کند و جلوگیری کند. افغانستان مسئول حملات در پاکستان نیست.»

رویداد های اخیر

وزیر حج و اوقاف با رییس جمهور ترکیه دیدار نمود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۴, ۱۴۰۳)

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که، وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور در نشست مشورتی علمای جهان اسلام با رییس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو نموده است.

ذبیح‌الله مجاهد در شبکه ایکس نوشته است که، نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف ، در نشست مشورتی علمای جهان اسلام با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به طور جداگانه دیدار و گفتگو نموده است.

آقای مجاهد افزوده است که در این دیدار رییس جمهور ترکیه از تامین امنیت و وضعیت کنونی در افغاستان ابراز خرسندی نموده است.

همچنان به نقل از آقای مجاهد، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف در این دیدار از رییس جمهور اردوغان جهت برگزاری این نشست، تشکر نموده افزوده است که: «افغانستان خواهان روابط خوب و پیشرفته با کشور برادر ترکیه است.»

به گفته مجاهد، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف افزوده است که جهان اسلام و به خصوص افغانستان از رییس جمهور ترکیه توقع دارند که در حل مشکلات امت اسلامی نقش مهمی داشته باشید.

گفتنی‌ست که نشست دو روزه ی مشورتی علمای جهان اسلام دیروز (یک شنبه، ۲۳ثور) با سخنرانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور در شهر استانبول ترکیه آغاز شده است و سرپرست وزارت حج و اوقف نیز در آن سخنرانی خواهد نمود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

فراخوان سازمان همکاری اسلامی برای کمک عاجل به سیلاب‌زدگان افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۴, ۱۴۰۳)

سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو این سازمان، کشورهای جهان و نهادهای کمک‌رسان درخواست کرده که برای سیلاب‌زدگان در افغانستان کمک‌های عاجل ارسال کنند.

طی چند روز اخیر ولایت‌های شمالی و غربی افغانستان گواه سرازیرشدن سیلاب ویرانگر و مرگ‌بار بوده‌اند.

براساس آمار تنها در بغلان بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند. در تخار نیز از جان‌باختن بیش از ۲۰ نفر گزارش شده است.

میزان خسارات مالی تاکنون برآورد نشده است. در حال حاضر گفته می‌شود که صدها خانه بر اثر سیلاب ویران شده‌‌اند و خسارات زیاد به زمین‌های زراعتی وارد شده است.

سازمان همکاری اسلامی شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۲ ثور) در اعلامیه‌ای گفته است که پیامدهای غم‌انگیز سیل جاری باید زنگ خطری را برای جامعه اسلامی و فراتر از آن به صدا درآورد.

این سازمان گفته است که به‌عنوان یک موضوع عاجل از همه کشورهای عضو خود و سایر کشورهای جهان و همچنین سازمان‌های کمکی می‌خواهد تا به سرعت کمک‌های نجات‌دهنده را برای کمک به مردم افغانستان که تحت تأثیر سیلاب‌های جاری قرار گرفته‌اند، هدایت کنند.

سازمان همکاری اسلامی گفته است که تعداد فزاینده‌ای از خانواده‌ها و کودکان آسیب‌پذیر در روزها و هفته‌های آینده به شدت به حمایت فوری نیاز خواهند داشت تا زنده بمانند و بهبود یابند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سیلاب‌ها در بغلان تاکنون ۳۱۵ کشته و بیش از ۱۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان تایید کرده است که ۳۱۵ نفر از اثر سیلاب‌ها در ولایت بغلان جان باخته و یک هزار و ۶۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای امروز (یکشنبه، ۲۳ ثور) گفته است که ۶۶۵ خانه به طور کلی و قسمی تخریب و یک هزار راس مواشی تلف شده‌اند.

در خبرنامه آمده است که احتمال افزایش میزان خسارات مالی و جانی وجود دارد.

در همین حال، معاون اقتصادی ریاست الوزرا نیز در سفرش به بغلان گفته است که امارت اسلامی با تمام امکانات به سیلاب‌زدگان کمک خواهد کرد.

ملا عبدالغنی برادر طی نشستی در این ولایت افزود که به خانواده‌های جان باختگان، مجروحان و نیازمندان رسیدگی همه جانبه صورت می‌گیرد.

از سویی هم، وزارت مهاجرین از ارسال بسته‌های کمکی برای سیلاب‌زدگان بغلان خبر داده که مشمول البسه، لباس، خیمه و ترپال می‌باشد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!