Connect with us

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت آب و انرژی عازم ایران شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲۰, ۱۴۰۲)

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی امروز (شنبه) عازم ایران گردید.

در صفحه ایکس آقای منصور آمده است که در جریان این سفر، او درمورد تجدید قرارداد برق، تعرفه مناسب برق و سایر موضوعات بحث خواهد کرد.

رویداد های اخیر

نشستی اضطراری برای رسیدگی سیلاب‌زدگان بغلان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان نشستی را به هدف رسیدگی عاجل به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان با حضور داشت هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت در کابل برگزار کرده است.

وزارت مهاجرین به نقل از عبدالرحمن رحمانی، رئیس هماهنگی مساعدت‌های این وزارت نوشته است که هدف از نشست کمک عاجل به سیلاب‌زدگان و چگونگی در نظر گرفتن کمک‌های اولیه می‌باشد.

مولوی شمال خان مصلح، رئیس تثبیت و دریافت راه حل‌های دایمی این وزارت نیز تصریح نموده که سیلاب‌ها در کنار خسارات مالی، در ولسوالی‌های تاله و برفک، برکه، گذرگاه نور، بغلان مرکزی، دوشی، دهنه غوری، خوست و فرنگ و پلخمری تا به حال صدها زخمی و ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

به گفته این وزارت، صد‌ها منزل تخریب و مردم در کوه‌ها در فضای باز بسر می‌برند.

با این حال، وزارت مهاجرین افزوده که تاهنوز آمار نهایی نبوده و روند عملیات نجات هنوز هم با همکاری تیم‌های صحی در جریان است.

محمد عمر هاشمی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز از آمادگی این سازمان در ارایه کمک‌های عاجل به آسیب‌دیدگان اطمینان داده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا: تنها به یکی از هر سه کودک دچار سوء تغذیه در افغانستان کمک کرده می‌توانیم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

برنامه‌ جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است که از هر سه کودک دچار سوء تغذیه در افغانستان، تنها به یکی از آنان کمک کرده می‌تواند.

این اداره تاکید کرده که کاهش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و کمبود بودجه، بیش از هر گروه دیگر بر کودکان تاثیر منفی می‌گذارد.

برنامه جهانی غذا می‌افزاید که هم اکنون در حدود سه میلیون کودک افغان با سوء تغذیه مواجه اند و از هر صد افغان ۴۷ تن آنان برای بقای خود به حمایت بشری نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا در افغانستان پیش از این هشدار داده بود که در سال جاری در پی کاهش کمک‌های خارجی، مراجعه کودکان دچار سوء تغذیه به شفاخانه ها افزایش یافته است.

یک مقام سازمان جهانی غذا در افغانستان نیز نسبت به سوء تغذیه حاد در میان مادران و کودکان افغان هشدار داده و گفته بود که در سال ۲۰۲۴ بیش از چهار میلیون زن و کودک با سوء تغذیه حاد مواجه ‌اند.

این در حالی است که بر بنیاد آمارهای سازمان ملل متحد، از میان ۴۳ میلیون نفوس افغانستان، یک سوم آنان با گرسنگی مواجه‌ اند.

برنامه جهانی غذا در ماه حوت سال گذشته اعلام کرده بود که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا شش ماه آینده به ۷۶۰ میلیون دالر نیاز فوری دارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

صدها نفر از اثر سیلاب‌ها در چهار ولایت افغانستان کشته و زخمی شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

مقام‌ها تایید می‌کنند که از اثر جاری شدن سیلاب‌ها در ولایات بغلان، بدخشان، غور و هرات، صدها نفر کشته و زخمی شده اند.

امارت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شمار زیادی از منازل مسکونی ویران شده و زیان‌های هنگفت مالی به مردم وارد گردیده است.

در این اعلامیه به وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث، وزارت امور داخله و همچنان مسوولان ولایتی هدایت داده شده که هرچه عاجل برای نجات مردم، بیرون آوردن اجساد و تداوی مجروحان، تمام امکانات خویش را به کار اندازند.

امارت اسلامی همچنان از شهروندان خواسته است تا به آسیب دیدگان سیلاب‌ها کمک نمایند.

در ولایت بغلان، ضیاء الدین، آمر شفاخانه ولسوالی بغلان مرکزی می‌گوید که ۵۲ جسد مشمول ۱۳ زن و ۱۳ کودک از سیلاب‌های شام جمعه به این شفاخانه منتقل شده اند. وی می‌افزاید که ۷۳ تن دیگر در این سیلاب‌ها زخمی شده اند.

در تخار، احمد سیر ساجد، رئیس مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت می‌گوید که در ولسوالی‌های اشکمش، چال و نمک آب این ولایت ۸ نفر جان باخته اند. به گفته وی، سیلاب‌ها افزون بر تلفات انسانی، خسارات هنگفت مالی نیز به مردم وارد کرده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!