Connect with us

رویداد های اخیر

ادامه روند توزیع خانه‌های مسکونی برای زلزله‌زدگان هرات

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۱۳, ۱۴۰۳)

مقام‌های محلی ولایت هرات می‌گویند که شهرک جدید مسکونی در قریه پروانه ولسوالی انجیل این ولایت به بهره برداری رسید.

در ادامه روند تسلیمی خانه‌های مسکونی برای زلزله‌زدگان هرات امروز (دوشنبه، ۱۳حمل) در منطقه پروانه ولسوالی انجیل ۸۰باب خانه مسکونی جدید که به همکاری مالی موئسسه “HHRD” ساخته شده، به متضررین این منطقه که خانه هایشان را در زلزله‌های سال گذشته از دست داده بودند، تحویل داده شد.

حیات‌الله مهاجر فراهی، سرپرست معاونیت ولایت هرات در محفل تحویل دهی کلید خانه‌های مسکونی برای زلزله‌زدگان، ضمن تحسین از نهادهای همکار و موئسسه‌های خیریه که در ساخت خانه‌ها همکاری کردند، از دیگر نهادهای‌ کمک‌رسان نیز خواست تا با مردم نیازمند ومتضرر از زلزله کمک کنند.

گفتنی است که تاکنون چهار هزار خانه‌ای مسکونی برای متضررین زلزله در بخش‌های مختلف ولسوالی‌های آسیب پذیر ولایت هرات اعمار گردیده است.

رویداد های اخیر

یک افغان و سه شهروند خارجی از اثر تیراندازی در بامیان کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور داخله تایید کرده است که یک افغان و سه شهروند خارجی در نتیجه تیراندازی در ولایت بامیان جان باخته اند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله، در صفحه ایکس خود نوشته است که این حادثه عصر امروز (جمعه) رخ داده است.

به گفته وی، سه افغان و چهار خارجی دیگر در این تیراندازی زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت امور داخله افزوده است که چهار نفر در پیوند به این قضیه بازداشت شده اند.

آقای قانع مشخص نکرد که خارجی‌ها شهروندان کدام کشور بودند.

مسوولیت این حمله را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

 

Continue Reading

رویداد های اخیر

چین و پاکستان خواستار «چارچوب سیاسی» و «سیاست‌های معتدل» در افغانستان هستند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و محمد اسحاق دار، همتای پاکستانی‌اش، در یک بیانیه مشترک خواستار ایجاد یک «چارچوب سیاسی فراگیر» در افغانستان شدند و از حکومت سرپرست افغانستان خواستند با تروریزم «قاطعانه» مبارزه کنند.

در این بیانیه از حکومت سرپرست افغانستان خواسته شده است تا سیاست‌های معتدل را اتخاذ کنند، روابط حسنه همجواری را دنبال کنند و از جلو استفاده از قلمرو افغانستان برای اقدامات تروریستی را بگیرند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف «خواستار تلاش‌های هماهنگ جامعه جهانی برای کمک به افغانستان برای رسیدگی به چالش‌ها در زمینه‌هایی مانند وضعیت بشردوستانه و توسعه اقتصادی شده اند.»

دو طرف هم‌چنین توافق کردند که بیجنگ و اسلام آباد باید «نقش مثبت و سازنده‌ در کمک به افغانستان برای دستیابی به توسعه‌ی پایدار و ادغام در جامعه بین‌المللی بازی کنند.»

این بیانیه پس از سفر سه روزه وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در پنجمین دور گفتگوی راهبردی وزیران خارجه چین و پاکستان در بیجنگ نشر شده است.

تشکیل یک دولت فراگیر، جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن هراس‌افگنان و رعایت حقوق بشر و تعهدات بین‌المللی از خواسته‌های اصلی جامعه جهانی برای عادی سازی روابط با حکومت سرپرست افغانستان است.

اما امارت اسلامی بارها خواستار تعامل مثبت و معنی دار کشورهای همسایه و جهان با افغانستان شده و گفته است که سیاست امارت اسلامی اقتصاد محور است. مقام‌های امارت اسلامی همچنان پیوسته تأکید کرده اند که اجازه نمی‌دهند، خاک افغانستان بر ضد کشوری دیگری استفاده شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رایزنی‌ها برای حذف دالر از مبادلات تجارتی ایران و افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده اند که تلاش‌ها جریان دارد تا ریال جاگزین دالر در معاملات تجارتی با افغانستان شود.

معاون بانک مرکزی ایران گفته برای اجرای این طرح، مذاکراتی میان مقام‌های ایرانی و حکومت سرپرست افغانستان نیز صورت گرفته است.

محسن کریمی گفت: «این طرح با هدف حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بخش خصوصی کشور (ایران) اجرا می‌شود.»

وی افزود: «برنامه کنارگذاشتن دالر امریکا و استفاده از ریال ایرانی در مبادلات تجارتی خارجی، همواره از سوی دولت ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌های امریکا بر این کشور، دنبال شده است.»

مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!