Connect with us

رویداد های اخیر

یک مهاجر افغان در فرانسه مردی را در پی درگیری به‌دلیل نوشیدن شراب کُشت

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۲۴, ۱۴۰۳)

روزنامه لی موند فرانسه گزارش داده است که یک مهاجر افغان در این کشور مردی را در پی درگیری به‌دلیل نوشیدن شراب با ضربات چاقو کشته و یک تن دیگر را زخمی کرده است.

این حادثه روز چهارشنبه در شهر بوردو در جنوب غربی فرانسه رخ داده است.

مهاجم ۲۵ ساله بر قربانیان حادثه که از الجزایر بودند و ۲۶ و ۳۷ سال سن داشتند، نزدیک شد و آنان را به‌دلیل نوشیدن مشروبات الکلی در روز عید مورد انتقاد قرار داد.

پس از آنکه یکی از آنان گفت که این کار مربوط به او نمی‌شود، مهاجم چند مشت به آنان کوبید و دور شد.

به گزارش روزنامه لی موند به نقل از شاهدان، این افراد سپس قُطی‌های شراب را به‌سوی مهاجم پرتاب کردند و او برگشته و با چاقو بر آنان حمله کرد.

مرد ۳۷ ساله از اثر جراحات شدید درگذشت و دوست او به شفاخانه منتقل شد.

پس از این حادثه، مهاجم با گروهی از ماموران پولیس روبه‌رو شد که از وی خواستند تا چاقو اش را بر زمین بگذارد، اما او با نمایش دادن چاقو به‌سوی آنان حرکت کرد. پولیس سپس به‌سوی او تیراندازی کرده و او کشته شد.

رویداد های اخیر

رایزنی‌ها برای حذف دالر از مبادلات تجارتی ایران و افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده اند که تلاش‌ها جریان دارد تا ریال جاگزین دالر در معاملات تجارتی با افغانستان شود.

معاون بانک مرکزی ایران گفته برای اجرای این طرح، مذاکراتی میان مقام‌های ایرانی و حکومت سرپرست افغانستان نیز صورت گرفته است.

محسن کریمی گفت: «این طرح با هدف حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بخش خصوصی کشور (ایران) اجرا می‌شود.»

وی افزود: «برنامه کنارگذاشتن دالر امریکا و استفاده از ریال ایرانی در مبادلات تجارتی خارجی، همواره از سوی دولت ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌های امریکا بر این کشور، دنبال شده است.»

مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سفیر ترکیه از انتقال ۶۷۰ تُن محموله کمکی به سیلاب‌زدگان افغانستان خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

سفیر ترکیه در کابل در دیدار با سرپرست وزارت اقتصاد از انتقال حدود ۲۰ تُن محموله کمک‌های اولیه آن کشور فردا (جمعه، ۲۸ ثور) برای مساعدت به سیلاب‌زدگان اخیر در کشور خبر داده است.

وزارت اقتصاد با نشر خبرنامه‌ای گفته که جنک اونال در دیدار با دین محمد حنیف همچنان طی چند روز آینده از انتقال ۶۵۰ تُن کمک‌های بشری ترکیه مشمول خیمه، مواد غذایی، ادویه، لباس و سایر مواد مورد نیاز به آسیب‌دیدگان سیلاب‌‌های اخیر از طریق خط آهن که قرار است از بندر تورغندی ولایت هرات وارد افغانستان شود، اطمینان داده است.

در این دیدار، آقای حنیف ضمن استقبال از این کمک‌ها افزوده که ترکیه در طول تاریخ برای افغانستان یک «دوست و همکار» خوبی بوده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

جاپان به سیلاب‌زدگان افغانستان کمک اضطراری می‌کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

سفارت جاپان در کابل روز پنجشنبه اعلام کرد که به مردم سیل‌زده در شمال افغانستان کمک اضطراری می‌کند.

براساس اعلامیه صادر شده از سوی این سفارت، امدادرسانی از طریق سازمان همکاری‌های بین‌المللی جاپان با همکاری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر و همچنان با کمک جمعیت هلال احمر افغانستان انجام خواهد شد.

این کمک‌ها شامل خیمه، کمپل و سایر اجناس ضروری می‌باشد.

در اعلامیه آمده است: «جاپان تصمیم گرفته تا برای حمایت از مردم آسیب‌دیده از سیل به افغانستان کمک اضطراری کند. ما همیشه در کنار مردم افغانستان خواهیم بود.»

در همین حال، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گزارش داده که در نتیجه سیلاب‌ها در ولایت‌های بغلان، بدخشان و تخار ۸ هزار و ۹۷۵ خانه تخریب شده‌‌ است.

روسیه نیز گفته است که در صورت نیاز برای سیلاب‌زدگان کمک می‌کند.

گفتنی است که سازمان همکاری اسلامی از کشورهای اسلامی و سازمان‌های امدادی همچنان درخواست کرده تا برای کمک به سیلاب‌زدگان افغانستان وارد عمل شوند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!