Connect with us

رویداد های اخیر

ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

نماینده‌ دایمی افغانستان در جینوا می‌گوید که شورای حقوق بشر سازمان ملل‌ متحد گزارش ملی حقوق بشر افغانستان را تصویب کرده است. نصیراحمد اندیشه در نشست جینوا گفته است که پس از بررسی‌های همه‌جانبه، ۲۴۳ توصیه از سوی ۷۰ کشور نشان دهنده بدترشدن اوضاع حقوق‌ بشری در افغانستان است.

احمد اندیشه در این نشست بیان کرده است: «گزارش ملی افغانستان به هدف ارایه یک گزارش جامع و کامل از واقعیت‌های اساسی بحران رو به وخامت حقوق بشر در افغانستان تهیه شده است. این گزارش ضمن تأکید بر وخامت بحران حقوق بشری، بر نیاز و نگرانی فوری مردم افغانستان نیز پرداخته است.»

در بررسی وضعیت حقوق ‌بشری افغانستان در دوره‌ چهارم، ۲۴۳ دیدگاه از سوی ۷۰ کشور جهان دریافت شده که از بدترشدن وضعیت حقوق‌ بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌ و پیشنهاد داده‌اند تا تحقیقات بی‌طرفانه و مستقلی در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان انجام شود.

با این حال، امارت اسلامی همواره حقوق بشر را موضوع داخلی کشور دانسته و تأکید کرده است که حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در کشور بیش از هر زمان دیگر تأمین است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی در این مورد گفته است: «حقوق اسلامی و شرعی تمام اتباع افغانستان تأمین است. امارت اسلامی به تأمین حقوق شهروندان متعهد است.»

نگرانی‎ها درباره اوضاع حقوق بشری در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه هفته گذشته، شورای حقوق بشر ملل ‌متحد در نشستی اوضاع حقوق بشری را در افغانستان به شدت نگران کننده دانست. اما امارت اسلامی تأکید کرده است که جامعه‌ جهانی از مسئله حقوق بشر استفاده ابزاری و سیاسی می‌کند.

رویداد های اخیر

رئیس الوزرا از مخالفان خواست که از فرمان عفو عمومی استفاده کنند

در همین حال عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس الوزرا در سخنرانی عید خود در قصر سپپیدار گفت که اکنون عید در افغانستان در فضای امن تجلیل می‌شود.

Published

on

(Last Updated On: )

رئیس الوزرا ملا محمد حسن آخند در سخنرانی اش قبل از ادای نماز عید از مخالفان خواسته است که از مخالفت با امارت اسلامی دست بردارند و با استفاده از عفو عمومی زندگی آرام را اختیار کنند.

بر بنیاد خبرنامه ریاست الوزرا، ملا محمد حسن آخند از مسوولان و نیروهای امارت اسلامی خواست که با ادب و احترام با مردم رفتار نمایند.

او همچنان خواستار کمک به یتیمان، بیوه زنان و خانواده‌های بی‌بضاعت از سوی سرمایه داران شد.

رئیس الوزرا نماز عید را همراه با برخی از اعضای کابینه، مقام‌های ملکی و نظامی و نمایندگان اقشار مختلف جامعه در ارگ ادا نمود.

در همین حال عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس الوزرا در سخنرانی عید خود در قصر سپپیدار گفت که اکنون عید در افغانستان در فضای امن تجلیل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که افغانستان به ثبات و توسعه دائمی دست یابد.

 

مطالب مرتبط:

رهبر امارت اسلامی: کنار رفتن از منصب ام را می‌پذیرم اما تفرقه را نه

 

رئیس‌الوزرا: در حفاظت و تقویت نظام همکاری مردم بسیار مهم است

Continue Reading

رویداد های اخیر

متقی و باقری در مورد همکاری‌های دوجانبه و جنگ غزه گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت امور خارجه ایران خبر داده است که علی باقری، سرپرست این وزارت روز یکشنبه در تماس با تلیفونی با امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در باره همکاری‌های دوجانبه و آخرین وضعیت جنگ غزه گفتگو کرده است.

بر بنیاد خبرنامه وزارت امور خارجه ایران، آقای باقری در این مکالمه بر آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در زمینه‌های مختلف و تداوم کمک به مردم افغانستان تاکید کرد.

او با اشاره به تداوم حملات اسرائیل در غزه و ابتکار حقوقی افریقای جنوبی برای شکایت از این رژیم نزد محکمه لاهه و اقدام شماری از کشورهای جهان از جمله کشورهای امریکای لاتین در قطع رابطه دیپلوماتیک با اسرائیل، بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی برای فشار بر این رژیم به منظور توقف حملاتش علیه فلسطینیان به ویژه در قالب سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرد.

بر اساس خبرنامه، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این تماس تلیفونی با تبریک متقابل عید سعید قربان، به «روابط خوب» میان ایران و افغانستان اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که همکاری‌های دوجانبه بین تهران و کابل در زمینه‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: کنار رفتن از منصب ام را می‌پذیرم اما تفرقه را نه

او همچنان بر تامین حقوق شرعی زنان تاکید کرد و گفت که مهریه و حق میراث آنان داده شود.

Published

on

(Last Updated On: )

رهبر امارت اسلامی در سخنرانی نماز عید در کندهار بر اهمیت اتحاد تاکید کرده و گفته است که او حاضر است کنار رفتن از مقامش را بپذیرد، اما تفرقه نمی‌خواهد.

مولوی هبت الله آخندزاده در سخنرانی اش امروز (دوشنبه، ۲۸ جوزا) در عیدگاه مرکزی کندهار هشدار داد که دشمنان از اختلاف میان افغان‌ها سود خواهند برد.

او گفت: «اختلاف نمی‌خواهم. اگر در یک روز همه به اتفاق مرا از این منصب عزل کنند، به آن راضی هستم، اما به این راضی نیستم که اختلاف و تفرقه باشد. حاکمیت با وجود اختلاف مستحکم می‌شود. اگر کوشش کنم که در میان مردم اختلاف بیندازم، آنها در مورد من متفق نخواهند شد. آنها بین خود شان درگیر خواهند بود. اما من این را نمی‌خواهم. این سیاست فرعونی است. این سیاست شیطانی است.»

رهبر امارت اسلامی تاکید کرد که نظام کنونی یک نظام شرعی است و باید تقویت شود. او گفت که این نظام عدالت را تامین می‌کند، اما در صورتی که اتحاد باشد.

او گفت: «کوشش کنید برادری، یکپارچگی، اتحاد در میان خود ایجاد کنید. الله پاک ما را امتحان می‌کند… خواهشات نفسانی و شیطانی خود را کنار بگذاریم و خود را به رضای الله تسلیم کنیم… ما برای این آفریده نشده ایم که دنیا را حاصل کنیم، پول به دست بیاوریم و صاحب عزت دنیایی شویم، بلکه برای بندگی الله آفریده شده ایم.»

مولوی هبت الله آخندزاده توصیه کرد که عیب‌های یکدیگر به گونه علنی نه، بلکه در خفا بیان شود.

او همچنان بر تامین حقوق شرعی زنان تاکید کرد و گفت که مهریه و حق میراث آنان داده شود.

رهبر امارت اسلامی در سخنرانی خود به مساله فلسطین نیز پرداخت و دعا کرد که الله با «لشکر غیبی» خود فلسطینیان را در برابر اسرائیل پیروز بگرداند.

او گفت که ابر قدرت‌های جهان از کشتار زنان و کودکان در غزه چشم پوشی می‌نمایند، اما به امارت اسلامی نصیحت می‌کنند.

او تصریح کرد: «زنان و کودکان شهید می‌شوند. تو با کدام دیده به من نصیحت می‌کنی و از من درخواست می‌کنی و می‌خواهی خواست ات را بپذیرم. هم کفار چشم خود را بسته اند و هم مسلمانان. برادران! امروز این شما هستید که صدای اسلام را بلند می‌کنید. دنیا با اسلام خدا حافظی کرده است.»

کشورهای جهان همواره از امارت اسلامی خواسته اند که حقوق زنان را تامین کند و یک حکومت همه شمول تشکیل دهد. مقام‌های امارت اسلامی اما گفته اند که این موضوعات مربوط کشورهای جهان نمی‌شود.

 

مطالب مرتبط:

رهبر امارت اسلامی: با تمام جهان روابط سیاسی و اقتصادی می‌خواهیم

 

رهبر امارت اسلامی: آرمان دشمنان برای ایجاد اختلاف میان ما برآورده نمی‌شود

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!