رویداد های اخیر

سیلوی نان‌پزی بلخ پس‌از ۲۵ سال دوباره فعال می‌شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مسوولان محلی بلخ از فعال شدن دوباره دستگاه نان‌پزی سیلوی این ولایت پس از ۲۵ سال خبر می‌دهند.

محمد جاوید صدیقی، رییس فابریکه سیلوی بلخ می‌گوید كه قراراست نان‌های تولیدی در این فابریکه به نیروهای قول اردو، پولیس و شفاخانه ملکی توزیع گردد.

با این حال، شماری از انجینرانی که درحال فعال سازی این فابریکه اند، می‌گویند كه با فعال شدن فابریکه نان‌پزی سیلوی بلخ، شماری از شهروندان نیز مصروف کار خواهند شد.

به گفته آقای صدیقی، قبلاً این فابریکه نان‌پزی مقدار هشت تن آرد را روزانه نان تهیه می‌کرد اما اکنون بعد از فعال شدن، بیست و چهار تن آرد را نان تولید خواهد کرد و نان‌های این فابریکه بر اساس تفاهمی که صورت گرفته به بخش‌های نظامی و ملکی مزارشریف توزیع خواهد شد.

درهمین حال، مسوولان هم‌چنان می‌گویند که سالانه از کرایه جایداد‌های سیلو حدود یک میلیون و هشت صد هزار افغانی به خزانه دولت منتقل می‌شود.

از سوی‌هم انجینران تخنیکی این فابریکه می‌گویند که فعال شدن دوباره این فابریکه برای شماری از شهروندان بیکار زمینه کار را فراهم می‌کند.

گفتنی‌ست که فابریکه سیلوی بلخ در سال ۱۳۶۲ به همکاری شوروی سابق در جنوب شهرمزارشریف اعمار شد و تا سال ۱۳۷۵ فعالیت داشت و این فابریکه شامل بخش‌های چون ذخیره گندم و آسیاب نیز می‌باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل