اخبار ساحوی

شامل افراد انداخته شده به دریا توسط مرزبانان ایرانی، اطفال هم بودند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در میان افرادیکه از سوی مرزبانان ایرانی به دریا انداخته شده و جان باخته اند، چند کودک ۱۲ ساله نیز شامل بوده اند.

خانواده های افرادیکه به تاریخ ۱۳ ثور سالروان از سوی مربانان ایران به دریا انداخته شدند و جان باخته اند تاکید دارند که حکومت باید هرچه زودتر نتیجه بررسی های هیئت حقیقت یاب را با مردم شریک سازد؛ همچنان کمیسیون مستقل حقوق بشر اذعان داشته است که اطفال نیز شامل جان باخته گان بوده اند.

نعیم نظری، معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر، می گوید که در پی بررسی های آنان مشخص شده است که چند کودک شامل افرادی بودند که از سوی مرزبانان ایرانی به رودخانه انداخته شده و جان باخته اند.

همچنان سید وحید قتالی، والی هرات، می گوید که تحقیقات در این مورد ادامه دارد و به برخی نتایج مطلوب دست یافته اند که آن را به زودی شریک خواهند ساخت .

از سوی دیگر، خانواده هایی افرادیکه از سوی مرزبانان ایرانی به تاریخ ۱۳ ثور به رودخانه انداخته شده و جان داده اند از حکومت می خواهند تا نتیجه کار هیئت حقیقت یاب را با آنان شریک سازد.

هیئتی به ریاست معاون وزارت خارجه ایرانی چند روز پیش به افغانستان آمده و در این مورد با مقامات افغان دیدار کرد، هیئت ایرانی و افغان تاکید کرده اند که باید این مسئله به گونه جدی پیگیری شود و نتیجه آن با مردم شریک ساخته شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل