رویداد های اخیر

تایید طرح تغییر ساعت‌های کاری اداره های دولتی از سوی حکومت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح تغییر ساعت‌های کاری اداره های دولتی را تایید کرده است.

بربنیاد این طرح، قرار است ساعت‌های کاری اداره‌های دولتی از ساعت هشت بامداد تا ساعت چهار پس از چاشت تنظیم شود و کارمندان اداره های دولتی در دو زمان کاری روزهای جفت و طاق به کار خواهند رفت.

طبق طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی، کارکنان ردیف (الف) و (ب) که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌شوند و کارکنانی که دارای صلاحیت امضا هستند و یا مسئولیت بخش‌های ضروری را به عهده دارند، باید همه روزه سرکار حاضر شوند. همچنین ادارات بر اساس نیاز می‌توانند رژیم کاری کارمندان خود را تنظیم کنند.

در این طرح، اداره ملی احصائیه و شاروالی کابل، به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه کنندگان، استثنا قرار داده شده و کارمندان آنها باید همه روزه سرکار حاضر شوند.

در کنار این، در این نشست مسوولان تصمیم گرفته‌اند که مکتب‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا پانزدهم ماه اسد امسال مسدود بمانند و بازگشایی تدریجی آن‌ها پس از پانزدهم اسد به نتایج بررسی وزارت عامه از وضعیت عمومی صحی برخاسته از شیوع ویروس کرونا، بستگی خواهد داشت.

سرور دانش معاون دوم رییس جمهور می‌گوید، بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی نیاز به دیدگاه وزارت صحت عامه است و در صورتی که این وزارت وضعیت را مناسب تشخیص دهد، حکومت در باره‌ی بازگشایی تدریجی مرکز های آموزشی تصمیم خواهد گرفت. به گفته ی دانش، سلامت و صحت دانش آموزان اولویت کاری آنها میباشد.

در جلسه امروز کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح آغاز مسابقات ورزش کریکت بدون حضور تماشاگران، ارائه و مورد تأیید قرار گرفت.

نماینده کریکت بورد کشور گفت که با توجه به اینکه ورزش کریکت در فضای باز انجام می‌شود و فاصله اجتماعی نیز به صورت طبیعی در این ورزش رعایت می‌شود، خواستار آغاز مجدد این مسابقات هستند.

او افزود که آنها مسابقات را بدون حضور تماشاگران برگزار می‌کنند، اما تلاش می‌شود که مسابقات از طریق تلویزیون‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش شود تا مردم بتوانند آن را تماشا کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل