رویداد های اخیر

کووید-۱۹ در افغانستان؛ جان باختن ۲۰ بیمار و ثبت ۶۶۴ مورد جدید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

به اساس معلومات وزارت صحت عامه، در یک شبانه روز، ۲۰ بیمار کووید-۱۹ جان باخته و ۶۶۴ مورد جدید این بیماری در افغانستان ثبت گردیده است.

با ثبت ۶۶۴ مورد تازه، شمار مجموعی مبتلایان بیماری کووید نزده در کشور به ۲۴۷۶۶ تن می رسد که منجمله، بیش از ۵۰۰ بیمار صحت یاب گردیده اند.

تهدید گسترش میابد و بحران عمیق تر می شود؛ درچنین شرایطی ظاهرا اوضاع از مدیریت حکومت بیرون شده است.

بیشتر جاده های شهر و پایتخت نشینان به گونه عادی رفت و آمد دارند و کمتر دیده می شود که کسی به نکات بهداشتی توجه کرده باشد.

محمد یعقوب حیدری، والی کابل، چنین می گوید: “۹۰ درصد شهروندان دستورهای بهداشتی را نادیده می گیرند و قوه قهریه هم کارساز نیست.”

کمیته مبارزه با ویروس کرونا در هماهنگی با شماری از رضاکاران برنامه آگاهی دهی از تهدید این ویروس را در شهر و اطراف شهر آغاز کرده اند.

بینظیر بکتاش، عضو کمیته آگاهی دهی مبارزه با کرونا، می گوید: “کمپاین کوچه به کوچه را کمیته اضطرار برای آگاهی دهی آغاز می کند.”

آمارهای یک شبانه روز وزارت صحت نشان میدهد که از میان  ۱۲۱۱ آزمایش مشکوک، ۶۶۴ واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت گردیده و کابل هنوز در صدر جدول قرار دارد.

حقمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت، گفت: “هرکسی که علایم کرونا داشته باشد، نیاز به تست ندارد.”

از سوی دیگر، نبود کیت های آزمایش ویروس کرونا در هرات از سه روز بدینسو نگرانی مردم و مسئولین را برانگیخته است.

مقام های محلی هرات تائید می کنند که در ۷۲ ساعت گذشته هیچ تستی در لابراتوار هرات صورت نگرفته و این مسئله نگران کننده می باشد.

مسئولین ریاست صحت عامه هرات میگویند که به دلیل توقف پرواز ها تاکنون کیت ها از کابل به این ولایت ارسال نشده است.

با این حال، پس از اعلام دوباره قرنطین در بخش های از کشور، ظاهراً در شهرکابل دیده می شود که این روند به گونه نمایشی بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل