Connect with us

رویداد های اخیر

ویروس کرونا در افغانستان ؛ شمار مبتلایان به ۱۴۵۲۵ نفر رسید

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

با ثبت ۸۶۶ واقعه تازه ویروس کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در افغانستان به ۱۴۵۲۵ رسیده است.

وزارت صحت عامه کشو خبر می دهد در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۶ مورد تازه کرونا در کشور ثبت شده، سه نفر در اثر این ویروس جان باخته و ۴۴ تن دیگر نیز پس از درمان از بیمارستان مرخص شده اند.

با این حساب شمار مبتلایان در افغانستان به ۱۴۵۲۵ نفر رسیده که تا هنوز ۲۴۹ نفر جان باخته و ۱۳۰۳ تن دیگر نیز درمان شده اند.

وزارت صحت عامه با ثبت نزدیک به ۹ صد مورد جدید ویروس کرونا در یک شبانه روز، از پیامد های ناگوار آن هشدار میدهد.

مسوولان این وزارت می گویند که از این میان ۴۱۱ تن تنها در کابل مصاب شده اند و اگر مردم در کار مبارزه با این ویروس بی پروایی کنند، میزان مبتلایان و مرگ و میر در کشور افزایش چشمگیر خواهد یافت.

بقیه موارد در ولایات ذیل گزارش شده اند: کابل ۴۱۱، هرات ۱۷۷، بلخ ۳۹ ، ننگرهار ۳۵ ، تخار ۲۹ ، پکتیا ۲۸ ، پروان ۲۷، بادغیس ۲۶، بغلان ۱۹، لوگر ۱۹، کندز ۱۶، کاپیسا ۱۵ ، غزني ۱۰ ، پنجشېر ۶ ، بدخشان ۴، کنر ۴، میدان وردک ۳ و فاریاب ۲.

شمار مبتلایان ویروس کرونا درکشور به چهارده هزارو پنج صد و بیست و پنج تن رسیده و وزارت صحت عامل اصل گسترش این بیماری را بی اعتنایی مردم در برابر این بیماری و نیز رعایت نکردن رهنمود های صحی عنوان می کند.

رویداد های اخیر

US diplomat Bass travels to Qatar and Pakistan to discuss Afghanistan, regional issues

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

John Bass, US acting under secretary of state for political affairs, will travel to Qatar and Pakistan April 26-30, US State Department announced on Friday.

In Doha, Qatar, he will meet with senior Qatari government officials and other diplomatic missions to discuss support for Afghanistan and shared security interests in the region, US State Department said in a statement.

In Islamabad, Pakistan, Under Secretary Bass will meet with senior Pakistani government officials to discuss a range of regional and bilateral issues as part of the U.S.-Pakistani partnership, the statement added.

John Bass served as US ambassador to Afghanistan under Donald Trump administration between December 2017 and January 2020.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!