رویداد های اخیر

پیکر داکتر ایاز نیازی در مراسم ویژهء به خاک سپرده شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پیکر داکتر ایاز نیازی عالم برجسته دینی در مراسم ویژهء در محوطهء مسجد وزیر اکبر خان به خاک سپرده شد.

مرحوم نیازی شام سه شنبه در نتیجه انفجاری در محراب مسجد متذکره آماج قرار گرفت که پس از انتقال به بیمارستان جان داد.

سرپرست وزارت حج و اوقاف می گوید که این حمله هیچ توجیه ندارد و عالمان دین باید وحدت علما را برای جلوگیری از ادامه چنین جنایت ها تشکیل دهند.

باید گفت که داکتر ایاز نیازی از چهره های مطرح دینی بود که تعلیمات اش را از دانشگاه الازهر مصر با دو ماستری به پایان رسانیده بود.

سرپرست وزارت حج و اوقاف می گوید که با چنین حمله های غیراسلامی و انسانی فعالیت عالمان دین در افغانستان هیچ گاهی توقف نخواهد کرد.

عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت حج و اوقاف، گفت: “این حمله هیچ توجیه ندارد و با این حمله ها دشمنان کشور هیچ گاهی مانع فعالیت های دینی عالمان شده نمی توانند و بیشتر از پیش عالمان دین در کار آگاهی دهی بربیناد آموزه های اسلام به مردم تلاش خواهند کرد.”

درهمین حال شماری از عالمان دین با محکوم کردن این رویداد هشدار می‌دهند که اگر حکومت در شناسایی عاملان حمله بر داکتر ایاز نیازی کوتاهی کند، دست به اعتراضات گسترده خواهند زد.

عبدلقادر قانت، عالم دین، گفت: “ما ده روز ضرب الاجل تعین کردیم که حکومت باید عاملان این قضیه را شناسایی کند، در غیر آن دست به تظاهرات میزنیم.”

فضل هادی وزین، استاد دانشگاه، چنین می گوید: “این سلسله باید متوقف شود. امید وار هستیم که حکومت برای جلوگیری قتل عالمان دین دست به کار شوند.”

هر چند طالبان دست داشتن در حمله بر آقای نیازی را رد کرده و آن را یک جنایت خوانده اند، اما معاون اول رییس جمهور در صفحه فیس بوک اش گفته است که طالبان نمی توانند با جملات کوتاه دست داشتن شان را تبرعه کنند و اکثر عالمان دین هدف قرار می گیرند که در پاکستان نه بل در

Trending

خروج از نسخه موبایل