Connect with us

رویداد های اخیر

الله گل مجاهد در پیوند به یک قضیه قتل بازداشت شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

پولیس کابل اعلام کرده است که الله گل مجاهد، عضو پارلمان در حکومت پیشین، در پیوند به یک قضیه قتل بازداشت شده است.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل، در صفحه ایکس خود نوشته است که مجاهد در قضیه قتل سعیدالله در ماه حوت سال گذشته مظنون است.

وی افزوده است که تحقیقات قضیه ایجاب می‌کند که آزادی مجاهد محدود باشد و از این رو تصمیم گرفته شد تا صدور حکم محکمه در توقیف به‌سر ببرد.

رویداد های اخیر

معاون وزارت خارجه قطر در سفرش به کابل از امارت اسلامی خواست در نشست دوحه اشتراک کند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

معاون وزارت خارجه قطر به کابل سفر کرده و از امارت اسلامی دعوت کرده تا در نشست سوم دوحه اشتراک کنند.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی روز پنج شنبه (۳جوزا) در دیدار با معاون اقتصادی‌ رییس‌الوزرا گفته است که علاقمند است تا این نشست با حضور نماینده امارت اسلامی نتیجه‌ی در پی داشته باشد. وی افزود که بدون نماینده امارت اسلامی چنین جلساتی بی نتیجه بوده و در این زمینه موضع خود را به سازمان ملل متحد روشن نموده است.

وی افزوده که قطر علاقمند است که در حضور داشت نماینده امارت اسلامی سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

این مقام قطری هم‌چنان گفته است که کشورش با شرکت‌های بین‌المللی هوایی، کار می‌کند تا مطابق یک میکانیزم مشخص پروازهای شان را در افغانستان آغاز کرده تا روابط تجارتی دوحه و کابل گسترش یابد از همین رو در آینده نزدیک شماری از تاجران قطری به کابل سفر خواهند کرد.

با این حال، عبدالغنی برادر با اشاره به نشست سوم دوحه گفته است که: نشست‌هایی که در باره افغانستان برگزار می‌شود بدون نماینده امارت اسلامی کنفرانس بین‌المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه‌ای نمی رسد؛ بنابراین لازم است در این گونه جلسات به موقف امارت اسلامی احترام گذاشته شود

 معاون اقتصادی رییس‌الوزرا هم‌چنان از کمک‌های قطر به افغانستان تشکر نموده و افزوده که در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده و سرمایه‌گذاران قطری می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

جلسه کمیسیون سیاسی امارت اسلامی افغانستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

جلسه کمیسیون سیاسی امارت اسلامی افغانستان روز پنج شنبه (۳جوزا) تحت ریاست مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء در قصر سپیدار برگزار شد.

در این جلسه در مورد وضعیت اخیر کشور و منطقه، نشست آینده دوحه و رسانیدن کمک‌های بشری به نیازمندان، بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.

همچنان در این جلسه کمیسیون سیاسی در خصوص گسترش روابط و تعامل با شماری از کشورها صحبت شد و بر اساس اجندا تصامیم لازم صورت گرفت.

این درحالیست که سازمان ملل متحد اعلام کرده که قرار است نشست سوم دوحه در مورد افغانستان در ۱۰ و ۱۱ ماه سرطان (۳۰ جون و ۱ جولای) برگزار شود.

این نهاد بین‌المللی روز سه‌شنبه (۱ جوزا)، با ارایه معلومات در مورد دیدار اخیر معاون سرمنشی سازمان ملل با مقام‌های امارت اسلامی و برخی از چهرهای افغان در بیانیه‌ای نگاشته است که در نشست آینده دوحه فعالان جامعه مدنی نیز حضور خواهند داشت.

این سازمان رسماً از امیرخان متقی دعوت کرده تا در این نشست اشتراک کند.

درهمین حال، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که در مورد اشتراک افغانستان در این نشست آینده دوحه گفتگوها جریان دارد.

برخی از آگاهان برگزاری این نشست را با توجه به وضعیت جهان مهم می‌دانند، زیرا به باور آنان نیاز است تا افغانستان عضو رسمی جامعه‌ی بین‌المللی باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ساخت منازل مسکونی برای مغاره نشینان بامیان

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

یک موسسه ایتالیایی ۱۰۰ خانه مسکونی برای مغاره نشینان در ولایت بامیان می‌سازد.

انی بالی، رئیس موسسه وینتوی ایتالیا و لودا، رئیس پوهنتون فلورانس این کشور در دیدار با والی بامیان از ساخت ۱۰۰ منزل مسکونی برای مردم نیازمند و مغاره‌ نشین این ولایت به ارزش ۳۰۰ هزار دالر در مرکز این ولایت خبر داده اند.

در این دیدار، انی بالی، رئیس موسسه وینتوی ایتالیا ضمن قدر دانی از توجه و همکاری مقام ولایت بامیان، از فعالیت این موسسه در بامیان معلومات داده است.

رئیس موسسه وینتوی ایتالیا، افزود در کنار پروژه ساخت ۱۰۰ منزل مسکونی، تنظیم پلان بهسازی شهرک زرگران واقع در مرکز بامیان که شامل؛ کانال سیل برها، جویچه‌ها، سرک‌ها، و کوچه‌های داخل شهرک می‌باشد را نیز به صورت معیاری تنظیم و آماده می‌کنند.

عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان ضمن اطمینان از تامین امنیت در بامیان گفته است در تطبیق پروژه‌های انکشافی و زیر ساخت‌ها از سوی موسسات ملی و بین‌المللی در ولایت بامیان همکاری می‌کند.

والی بامیان افزوده است، تلاش شود تا پروژه ساخت خانه‌های مسکونی را به صورت معیاری تطبیق نموده و تنظیم پلان بهسازی شهرک زرگران به طور اساسی آن آماده شود.

گفته شده این پروژه تحت نظارت کامل ریاست شهرسازی و مسکن ولایت بامیان تطبیق خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!