اخبار ساحوی

افراد مسلح در ایران ۹ پاکستانی را چند روز پس از حملات انتقام‌جویانه کشتند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۸, ۱۴۰۲)

همزمان با تلاش‌های پاکستان و ایران برای بهبود روابط پس از حملات انتقام‌جویانه، افراد مسلح ناشناس روز شنبه ۹ کارگر پاکستانی را در یک منطقه مرزی نا امن در جنوب شرقی ایران کشتند.

به گزارش رویترز، محمد مدثر تیپو، سفیر پاکستان در تهران گفته است: «از قتل هولناک ۹ پاکستانی در سراوان به شدت شوکه شدم. سفارت از خانواده های داغدار حمایت کامل خواهد کرد. ما از ایران خواستیم تا در این زمینه همکاری کامل کند.»

رسانه های دولتی ایران خبر داده اند که پولیس به دنبال سه مرد مسلحی است که پس از تیراندازی فرار کردند.

گروه حقوق بشر بلوچ هالواش در وب سایت خود گفت که قربانیان کارگران پاکستانی بودند که در یک دوکان ترمیم موتر کار می‌کردند. به گفته این گروه، سه نفر دیگر زخمی شده اند.

رسانه های دولتی اعلام کردند که هیچ فرد یا گروهی مسئولیت تیراندازی در سراوان در ولایت سیستان و بلوچستان را بر عهده نگرفته است.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: «این یک حادثه هولناک و نفرت انگیز است و ما آن را به صراحت محکوم می کنیم. ما با مقامات ایرانی در تماس هستیم و بر لزوم رسیدگی فوری به این حادثه و پاسخگو قرار دادن افراد دخیل تاکید کرده‌ایم.»

این تیراندازی در حالی رخ داده که قرار است حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه به پاکستان سفر کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این تیراندازی را محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای گفت: «ایران و پاکستان اجازه نمی‌دهند دشمنان به روابط برادرانه دو کشور آسیب بزنند.»

منطقه فقیرنشین سیستان و بلوچستان مدت هاست که صحنه درگیری های پراکنده بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان جدایی طلب و قاچاقچیان می‌باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل