رویداد های اخیر

حکمتیار: حکومت ایتلافی راه حل نیست، انتخابات برگزار شود

Published

on

(Last Updated On: حمل ۵, ۱۴۰۱)

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی گفته است که ایجاد حکومت ایتلافی بحران در کشور را تشدید می‌کند و تنها راه‌حل مشکل افغانستان برگزاری انتخابات و به وجود آمدن حکومت به اراده مردم است.

آقای حکمتیار در یک گفتگوی ویژه با آریانانیوز تاکید کرده است که شرایط برگزاری انتخابات در کشور به خصوص از لحاظ امنیتی نسبت به هر زمان دیگر مساعد است و باید در رابطه به برگزاری آن تصمیم گرفته شود.

رهبر حزب اسلامی تنها راه تامین ثبات در کشور را ایجاد حکومت یک‌دست که در راس آن رییس جمهور منتخب باشد، می داند.

آقای حکمتیار گفت: ” حکومت‌های ایتلافی نمی تواند کشوری مثل افغانستان را اداره کند، در هیچ جای موفق نبوده، در افغانستان هم موفق نبوده، تجربه هم نشان داد. چهل سال دیدیم کمونیست ها نتوانستند حکومت ایتلافی درست کنند. سیکولرها نتوانستند حکومت ایتلافی موفق در جریان بیست سال گذشته داشته باشند.”

او افزود: “ما به یک حکومت یک‌دست ضرورت داریم که در راس آن رییس جمهور منتخب باشد.”

آقای حکمتیار همچنان اظهارات برخی سیاسیون را مبنی بر ایجاد نظام فدرالی در کشور آب ریختن به درختی میداند که به باور او دشمن آن را غرس کرده است.

رهبر حزب اسلامی همچنان به برگزاری انتخابات تاکید کرده گفته است که شرایط برگزاری انتخابات در کشور نسبت به هر زمان دیگری بیشتر مساعد شده و نیاز است در این مورد تصمیم گرفته شود.

او گفت: ” در شرایط اشغال که جنگ در گوشه گوشه افغانستان جریان داشت ما می توانستیم انتخابات برگزار کنیم امروز چرا نتوانیم؟ مگر امروز وضعیت امنیتی صد بار بهتر از وضعیت قبلی نیست؟ اگر بخواهیم یقنآ ما میتوانیم انتخابات برگزار کنیم.”

آقای حکمتیار همچنان با اشاره به اظهارات برخی سیاسیون مبنی بر ایجاد نظام فدرالی در کشور گفته است که شکل گیری چنین نظام به نفع افغانستان نیست.

او گفت: “معتقد استم در افغانستان شرایط چنان است که نظام فدرالی به نفع نظام ما و کشور نیست. نظام فدرالی به اردوی نیرومند و مسلط بر اوضاع ضرورت دارد، یک نظام مقتدر و جا افتاده در میان مردم. در شرایط فعلی سخن از نظام فدرالی فقط ریختن آب است به درختی که دشمن غرس کرده است.”

رهبر حزب اسلامی هم‌چنان هرگونه تلاش برای برگزاری لویه جرگه بجای انتخابات را بخشی از برنامه‌های امریکا در افغانستان می داند.

Trending

خروج از نسخه موبایل