رویداد های اخیر

طرزالعمل کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان تصویب شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که طرزالعمل کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان تصویب شده است و به زودی این راهکار اعلام خواهد شد.

این کمیسیون دومین جلسه خود را روز گذشته (دوشنبه ۲۶ثور) در قصر سیپدار دفتر معاون سیاسی رییس الوزرا برگزار کرد وبه زودی کارش را مطابق این لایحه آغاز خواهد کرد.

کمیسیون بازگشت سیاست مداران و مقام‌های پیشین دولت درحالی تشکیل جلسه داده که اخیرا ممنوع الخروجی حامد کرزی رییس جمهوری پیشین خبرساز شده است.

حسن حقیار، از چهره‌های نزدیک به امارت اسلامی می‌گوید که:”در این کمیسیون با همه چهره ها چی از زنان و چه از مردان تماس گرفته خواهد شد و طرح برگشت همه آماده است تا چهره های وطن دوست دوباره برگردانده شوند”.

اما پرسش برخی فعالان سیاسی این است که آیا چهره های سیاسی صرف برای زندگی عادی به کشور برگردند یا فضای فعالیت سیاسی و شراکت در حکومت هم برای شان فراهم میشود؟

سیدجواد حسینی، فعال سیاسی می‌گوید که:” ما از امارت میخواهیم که برای عملی کردن طرح این کمیسیون باید زمینه کار و فعالیت دوباره این چهره ها را مساعد ساخته و تضمین برای بازگشت همه باید وجود داشته باشد زیرا همه بتوانند خود را در آیینه حکومت ببینند”.

با این حال ایران در همسایگی افغانستان که میزبان برخی چهره‌های سیاسی نیز است بار دیگر خواهان تشکیل یک دولت همه شمول در افغانستان شده است.

اخیرا انس حقانی عضو کمیسیون تماس گفته است که در حال حاضر حدود ۵۰ مقام دولت پیشین به افغانستان برگشته اند وتلاش ها برای برگشت دیگر چهره های سیاسی هم جریان دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل