رویداد های اخیر

دلجویی امارت اسلامی از کودکان بی‌سرپرست نیروهای امنیتی حکومت پیشین در هرات

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۰, ۱۴۰۱)

ده‌ها تن از کودکان بی‌سرپرست در هرات که سال‌ها می‌شود نان‌آور خانواده شان را در جنگ‌های بیست سال اخیر از دست دادند کمک‌های غذایی ولباس دریافت کردند.

این برنامه به خاطر دلجویی از خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی حکومت گذشته و مجاهدین امارت اسلامی راه اندازی شده است.

برخی خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی خواهان رسیدگی حکومت به اطفال یتیم هستند، آنها می‌گویند حقوق سالانه بازماندگان نیروهای امنیتی پرداخت نمی‌شود و آنها در شرایط سخت زندگی می‌کنند.

کودکان که طی دو دهه گذشته تنها نان آور خانواده شان را از دست داده اند، این روزها در شرایط سخت اقتصادی زندگی می‌کنند. اداره محلی هرات به خاطر دلجویی از این کودکان برای شان لباس نو آماده کرده است.

نعیم الحق حقانی، رییس اطلاعات وفرهنگ هرات گفت:” کسانیکه خود را ناگوار می‌بینند و احساس می کنند که شاید به چشم دیگر دیده شوند، بناء باید این احساس از آنها دور شود و احساس خوشی به تمام خانه‌های افغان‌ها برگردد و اینکه یک پیام واضح و مشترک را بتوانیم داشته باشیم که ملت ما دیگرعلاقمند یتیم شدن نیست.”

شماری از این کودکان فرزندان قربانیان نیروهای امنیتی حکومت پیشین هستند، برخی‌ها هم فرزندان نیروهای امارت اسلامی می‌باشند. هر کدام شان نفرت شان را نسبت به جنگ نشان میدهند و می‌گویند زندگی بدون پدر برای شان سخت می‌گذرد.

محب الله، طفل یتیم گفت:” نمی‌خواهیم که هیچکس مثل ما یتیم شود، پدرهای شان در بالای سر شان باشد تا اینکه احساس یتیم بودن نکنند.”

زبیر، طفل یتیم دیگر گفت:”امروز اگر پدر در کنار ما می‌بود خیلی خوشحال می‌بودیم، چونکه در آستانه عید ما بدون پدر هستیم.”

وجیهه، طفل یتیم دیگر گفت:” من از وقتیکه پدر خود را از دست داده ام فکر می‌کنم دیگر هیچکس نیست که از من حمایت کند، اما امیدوار هستم که امارت اسلامی و حکومت کنونی بتواند همکاری کند و مشکلات ما را رفع کند.”

برخی خانواده های قربانیان نیروهای امنیتی تاکید می کنند که طی هشت ماه گذشته حقوق دریافت نکرده اند، بناء در وضعیت کنونی با مشکلات زیادی اقتصادی روبرو هستند.

عبدالتواب، برادر سرباز جان باخته حکومت پیشین گفت:” کسی که ۱۰ هزار افغانی خرج زندگی اش می‌شد، متاسفانه ۹ ماه می‌شود که قطع شده است، همان ده هزار افغانی خرج حد اقل شش نفر خانواده بود، امروز او نان خوردن ندارد، بیایند همان معاش شهید را حد اقل ۵۰ فیصد را پرداخت کنند.”

محمدآصف، برادر سرباز جان باخته امارت اسلامی دراین باره گفت:”من یک برادر جوان خود را از دست دادم که طفل هایش باقی ماندند، اما حالا نمی‌توانیم عید خوش و خوب را تجلیل کنیم.”

طی جنگ‌های دو دهه اخیر ده‌ها هزار نیروی امنیتی هم از حکومت پیشین و هم از امارت اسلامی جان باختند. در حال حاضر هزاران کودک یتیم با شرایط سخت زندگی می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل