رویداد های اخیر
گفتگوهای هیئت کابل با نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل پایان یافت
منابع به آریانانیوز میگویند که گفتگوهای هیئت امارت اسلامی با نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل امروز (سهشنبه) به پایان رسیده است.
به گفته منابع، دو طرف در این دیدار درباره ازسرگیری خدمات قونسلگری برای افغانها در حوزه اروپا، ضرورت اقدامات اعتمادسازی، گسترش حضور قونسلگری و روند باعزت بازگشت شهروندان افغان گفتگو کردهاند.
این هیئت به رهبری عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه، به بروکسل سفر کرده بود و نمایندگان وزارت امور داخله نیز در ترکیب آن حضور داشتند.
این نخستین بار است که یک هیئت از امارت اسلامی بهگونه رسمی از سوی اتحادیه اروپا به بروکسل دعوت شده و با نمایندگان اروپایی وارد گفتگو میشود.
اشتراککنندگان این نشست، گفتگوها را سازنده توصیف کرده و ابراز امیدواری کردهاند که این روند زمینهساز پیشرفتهای مثبت و تأمین حقوق قونسلگری افغانهای مقیم اروپا شود.