Connect with us

جهان

روسیه: تنها زمانی از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم که موجودیت‌ مان به خطر افتد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۳, ۱۴۰۱)

سخنگوی کاخ کرملین گفته است که روسیه زمانی از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد که موجودیت‌اش به‌خطر افتد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روسیه تقریبا از یک‌ماه بدینسو اوکراین را مورد تهاجم نظامی قرار داده است.

کشورهای غربی نگران‌اند که درگیری ها در اوکراین ممکن به یک جنگ هسته‌ای مبدل شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در یک گفتگو با شبکه امریکایی سی ان ان گفت: “ما برداشتی از امنیت داخلی داریم که عمومی است، شما می‌توانید همه دلایل استفاده از تسلیحات هسته‌ای را بخوانید. بنابراین اگر تهدیدی برای موجودیت کشور ما باشد، پس می‌توان از آن (زرادخانه هسته‌ای) استفاده کرد.”

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور داده بود تا نیروهای هسته‌ای کشورش در حالت آماده‌باش کامل قرار گیرند.

بر اساس این دستور، وزارت دفاع روسیه در ۲۸ فبروری اعلام کرد که نیروهای موشکی هسته‌ای و ناوگان شمال و اقیانوس آرام در حال انجام تمرینات رزمی پیشرفته می‌باشند.

انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ۱۴ مارچ گفت: “چشم‌انداز مناقشه هسته‌ای که زمانی غیرقابل تصور بود، اکنون به محدود احتمالی بازگشته است.”

جهان

مقام‌های کوریای شمالی در یک سفر نادر از ایران دیدن کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه رسمی کوریای شمالی روز چهارشنبه (۵ثور) در گزارشی گفته است که یک هیئت این کشور به رهبری وزیر تجارت بین‌الملل کابینه در حال بازدید از ایران است.

در این گزارش آمده است که یون جونگ هو، وزیر روابط اقتصادی خارجی روز سه‌شنبه از پیونگ یانگ در رأس هیئتی به منظور بازدید از ایران سفر نموده است.

این خبرگزاری جزئیات بیشتر ارایه نه کرده است.

Continue Reading

جهان

برخورد دو هلیکوپتر مالیزیا با یکدیگر در هوا ۱۰ کشته بر جای گذاشت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

مقام‌های مالیزیا اعلام کرده اند که دو هلیکوپتر نیروی بحری این کشور در جریان تمرینات روز سه‌شنبه در هوا با یکدیگر برخورد نموده که از اثر آن همه ۱۰ عضو خدمه آن کشته شدند.

به گفته نیروی بحری مالیزیا، این حادثه در پایگاه بحری لوموت در ایالت غربی پراک ساعت ۹:۳۲ صبح روز سه شنبه رخ داد.

رویترز به نقل از نیروی بحری مالیزیا اعلام کرد که مرگ همه قربانیان در صحنه تایید شده و برای شناسایی به شفاخانه نظامی پایگاه بحری لوموت فرستاده شدند.

ویدیویی که در رسانه‌های محلی پخش شده، نشان می‌دهد که در هنگام پرواز چندین هلیکوپتر، بال یکی از هلیکوپترها با هلیکوپتر دیگری برخورد کرده و سقوط می‌کند.

به گزارش رویترز، نیروی بحری مالیزیا اعلام کرده که تحقیقاتی را درباره علت این حادثه انجام خواهد داد.

Continue Reading

جهان

دو هلیکوپتر نظامی جاپان به بحر سقوط کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲, ۱۴۰۳)
وزیر دفاع جاپان اعلام کرده است که دو هلیکوپتر نیروی بحری این کشور در جریان تمرین به بحر سقوط کرده و حداقل یکی از هشت خدمه آن کشته شده است.

به گزارش رویترز، دو هلیکوپتر گشت‌زنی SH-60 شنبه شب در نزدیکی توریشیما در جزایر دورافتاده ایزو در سواحل جنوبی مرکز جاپان تمرینات ضد تجهیزات زیر بحری انجام می‌دادند.

مینورو کیهارا، وزیر دفاع جاپان در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت که بررسی‌ها در مورد علت سقوط آغاز شده است. وی افزود که دو دستگاه ضبط پرواز در نزدیکی یکدیگر کشف شده و احتمال برخورد این دو هلیکوپتر بسیار زیاد است.

نیروی بحری دفاع ‌ذاتی جاپان و گارد ساحلی این کشور در جستجوی هفت خدمه باقی مانده هستند.

اوایل روز شنبه، یوشیتاکا ساکای، رئیس ستاد نیروی بحری دفاع ‌ذاتی جاپان گفت که اعتقاد ندارد کشور دیگری در این حادثه دست داشته باشد.

رام امانویل، سفیر ایالات متحده در جاپان در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که کشورش آماده کمک به عملیات جستجو و نجات است.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!