رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا: حکومت جدید باید امنیت اقتصادی برای مردم ایجاد کند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۷, ۱۴۰۰)

اتحادیه اروپا گفته است که شهروندان افغانستان شدیدا درگیر مشکلات اقتصادی اند و حکومت جدید باید امنیت اقتصادی برای مردم ایجاد کند.

توماس نیکلاسن، نماینده خاص این اتحادیه در گفتگو با آریانا نیوز گفته است که این اتحادیه به ارائه کمک‌های بیشتر بشردوستانه برای شهروندان افغانستان متعهد است.

آقای نیکلاسن گفت: “مردم فعلآ در افغانستان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند، بناءً حکومت جدید ضرورت دارد تا امنیت اقتصادی را در کشور تامین کند. حکومت نیاز به سرمایه گذاری دارد، و نیاز است که بانک مرکزی افغانستان اختیارات کامل را داشته باشد”.

این دیپلومات ارشد اتحادیه اروپا هم‌چنان گفته است که از صحبت هایش با شهروندان افغانستان دریافته که مقام های دولت فعلی نسبت به مقام های دولت گذشته کمتر به فساد آغشته اند.

پس از تحولات اخیر در کشور، بحران اقتصادی شدید دامن گیری شهروندان افغانستان شده که بیشتر از هفت ماه می شود با آن دست و پنجه نرم می کنند.

بحرانی که نگرانی های جامعه جهانی و نهاد های امداد رسان را به دنبال داشته و برای مهار آن در تلاش تعامل با دولت جدید افغانستان اند.

از آغاز حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان تا کنون اتحادیه اروپا با دولت جدید افغانستان روابط خوبی داشته است و نمایندگی این اتحادیه نیز در حال حاضر در کابل فعال است. اما این اتحادیه بارها گفته که تعامل شان با امارت اسلامی به معنی به رسمیت شناختن آنان نیست.

عبدالواحد فقیری، آگاه روابط بین الملل در این باره گفت: ” اروپایی ها بسیار نگران استند از افغانستان که اگر افغانستان خدا ناخواسته سقوط کند، اروپایی ها می دانند که یک موجی از مهاجران به طرف آنها سرا زیر خواهد شد و از این راستا بسیار نگران استند و در این رابطه فکر می کنم که بالای امریکایی ها هم زیادتر فشار انداخته اند که با امارت اسلامی در تعامل شود.”

پیش از این مقام های اتحادیه اروپا گفته بودند که هرگونه تصمیم در مورد به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان وابسته به عملی شدن معیارهای بین المللی از سوی امارت اسلامی است.  امارت اسلامی اما می‌گوید که شرایط به رسمیت شناختن را تکمیل کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل