Connect with us

رویداد های اخیر

راشد خان سفیر تجارتی افغان بیسیم شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)
شرکت مخابراتی افغان بیسیم اعلام کرده که راشد خان، ستاره کریکت کشور به‌حیث سفیر تجارتی این شرکت تعیین شده است.

این شرکت در بیانیه‌ای در صفحه فیس بوک خود گفته است که راشد خان «یک شخصیت جوان و برجسته کشور است که در زمینه کریکت و زندگی اجتماعی خویش خیلی عالی درخشیده است.»

راشد خان نیز در صفحه فیس بوک خود در باره تعیین اش به‌حیث سفیر تجارتی افغان بیسیم ابراز خرسندی کرده است.

او از افغان بیسیم به‌حیث یک شرکت عالی یاد کرده و گفته است که افغان بیسیم یک شرکت پیشتاز در عرصه مخابرات است.

رویداد های اخیر

برای اولین بار در ولسوالی نورگل ولایت کنر خدمات مخابراتی فعال شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۴, ۱۴۰۳)

افغان بیسیم اولین شرکتی است که خدمات مخابراتی را در ولسوالی نور گل ولایت کنر راه اندازی کرده است.

نورگل یکی از ولسوالی های محروم ولایت کنر است که باشند‌گان آن علاوه بر دیگر تسهیلات از خدمات مخابراتی نیز محروم بودند.

عطاء الله ساحل، رئیس شرکت مخابراتی افغان بیسیم در زون شرق می‌گوید: «برای اولین بار در اینجا خدمات تیلفونی فعال شده است. نفوس اینجا بسیار زیاد است. مردم زیادی از این خدمات مستفید خواهند شد. کوشش می‌کنیم که در آینده نزدیک این سایت را که به ماهواره وصل است، به مایکرولینک هم وصل کنیم.»

مسوولان ریاست مخابرات ولایت کنر هم از این اقدام مسوولان شرکت افغان بیسیم استقبال می‌کنند.

عبدالولی مارشال، رئیس مخابرات کنر می‌گوید: «در اینجا تقریبا ۵۰۰ خانواده زند‌گی می‌کنند. جمعیت آن حدود ۱۰ هزار نفر است. خدمات تیلفونی و سهولت‌ها برای آنان فراهم می‌شود. ما از این خدمات افغان بیسیم قدردانی می‌کنیم.»

جلال الدین شمس، سخنگوی اداره اترا نیز تصریح می‌کند: «متاسفانه از روزی که خدمات مخابراتی در افغانستان آغاز شده است، در بخش کیفیت توجه صورت نگرفته است. حکومت‌های گذشته به آن توجه نداشتند. خوشبختانه اکنون روندی آغاز شده است که با آن اداره اترا و وزارت مخابرات می‌توانند که در بخش کیفیت تغییرات زیادی را به میان بیاورند.»

باشند‌گان ولسوالی نورگل که پیش از این به دلیل دسترسی نداشتن به خدمات مخابراتی با مشکلات زیادی مواجه بودند، اکنون از این اقدام شرکت مخابراتی افغان بیسیم ابراز خرسندی می‌کنند.

روزی خان، باشنده ولسوالی نورگل کنر می‌گوید: «در اینجا هیچ خدمات مخابراتی وجود نداشت. این اولین بار است که خدمات افغان بیسیم در اینجا فعال شده است و ما بسیار خوش هستیم. ما خواهان خدمات 3G و 4G نیز هستیم تا سهولت‎‌های بیشتری به میان آید. در جریان ۲۰ سال، حکومت هیچ توجهی به این دره نداشت.»

مسوولان قوماندانی امنیه ولایت کنر هم به مسوولان شرکت مخابراتی افغان بیسیم از تامین امنیت کامل اطمینان می‌دهند.

فضل الرحمن زرقاوی، قوماندان امنیه ولسوالی نورگل کنر می‌گوید: «در اینجا به دلیل نبود شرکت‌های مخابراتی مشکلات زیادی وجود داشت. برای یک تماس معمولی، مردم سه صد یا چهار صد افغانی کرایه می‌پرداختند. به تمام شرکت‌های مخابراتی اطمینان می‌دهیم که در بخش امنیت هیچ مشکلی وجود ندارد.»

این در حالی است که شرکت مخابراتی افغان بیسیم پس از روی کار آمدن امارت اسلامی و تامین امنیت سرتاسری در کشور، در بسیاری از نقاط دور دست خدمات مخابراتی خود را فعال ساخته تا به مشکلات مخابراتی و اینترنتی مردم رسیدگی شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

یوناما: خبرنگاران افغان باید حمایت، تحسین و محافظت شوند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۴, ۱۴۰۳)

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در اعلامیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات گفته است که خبرنگاران افغان باید مورد حمایت، تحسین و محافظت قرار گیرند.

در بخشی از این اعلامیه آمده است: «در روز جهانی آزادی مطبوعات ما از خبرنگاران افغانستان می‌خواهیم که از این روز تجلیل نموده و مورد حمایت و محافظت قرار گیرند. کسانیکه برای یک ملت آگاه، موفق و همچنان در زمینه توسعه آموزش، حفظ سلامت محیط زیست، اقتصاد و حکومت خوب کار می‌کنند، باید آن‌ها مورد تحسین، محافظت و حمایت قرار گیرند.»

سفارت امریکا برای افغانستان که در قطر فعالیت دارد نیز گفته که خبرنگاران افغان در انجام فعالیت‌های رسانه‌‌ای خود با مشکلات زیادی رو‌به‌رو اند و همچنان فعالیت خبرنگاران زن در این کشور محدود شده است.

ماریو کریفو، سخنگوی سفارت امریکا برای افغانستان در قطر گفته است: «می‌دانم کار رسانه‌ها در افغانستان یک کار بسیار مسلکی، شجاعانه و خلاقانه است. آن‌ها با دشواری‌های زیاد معلومات را برای مردم جمع‌آوری می‌کنند. امروز وضعیت برای ژورنالیستان افغان تغییر کرده است، موانع بسیار زیاد در مقابل آن‌ها قرار دارد، محیط نظارتی برای آن‌ها همچنان مبهم بوده و دسترسی به فعالیت‌های مقام‌های حکومتی به آنان یک مشکل بسیار بزرگ است. از همه مهمتر این که تعداد زنان در این مسلک بسیار کاهش یافته است.»

در همین حال، شماری از خبرنگاران خواستار پشتیبانی حکومت از رسانه‌ها و خبرنگاران اند.

حیدرنظری، خبرنگار گفته است: «ما از مسوولین امارت اسلامی می‌خواهیم که قانون رسانه‌های همگانی و قانون دسترسی به اطلاعات را هرچه زودتر توشیح بکنند تا خبرنگاران کار خویش را مطابق این قوانین پیش ببرند.»

این در حالی است که سازمان گزارشگران بدون مرز در تازه‌ترین رده‌بندی از وضعیت آزادی رسانه‌ها، افغانستان را در میان یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاری شناخته و افزوده که این کشور از جایگاه ۱۵۲ به رده ۱۷۸ سقوط کرده است.

حجت‌الله مجددی، مسوول فدراسیون خبرنگاران آزاد افغانستان در این مورد تصریح نموده است: «حالتی که رسانه‌های افغانستان در بخش اقتصادی دارند و خبرنگاران کشور در وضعیت بدی اقتصادی قرار دارند، به این موضوع توجه جدی شود. در غیر آن، پخش اعلامیه‌ها و اعلام حمایت از جامعه رسانه‌ای موثریت نخواهد داشت.»

این درحالی است که مسوولان امارت اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که مطابق به ارزش‌های اسلامی و منافع ملی متعهد به پشتیبانی از آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها در کشور اند و تلاش می‌کنند تا اطلاعات موثق و به موقع را در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

در یک سال گذشته نزدیک به ۲۸ هزار اتباع خارجی به افغانستان رفت‌وآمد کرده اند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۴, ۱۴۰۳)

اداره ملی احصائیه از ثبت ورود و خروج ۲۸ هزار اتباع خارجی در یک سال گذشته خبر داده است.

این اداره گفته است که در جریان یک سال گذشته ورود و خروج ۲۷ هزار و ۹۱۴ شهروند خارجی را از طریق گذرگاه‌ها و میدان‌های هوایی کشور به ثبت رسانده است.

در خبرنامه این اداره آمده است که، در سال گذشته به‌شمول ۶۷۵تن از طبقه اناث، ۱۵ هزار و ۱۵۳ تن وارد کشور شده و ۱۲ هزار و ۷۶۱ تن دیگر از شهروندان خارجی که ۴۹۵ تن آن از طبقه اناث اند، از کشور خارج شده اند.

براساس ارقام ثبت‌شده این اداره، بیش‌ترین ورود و خروج اتباع خارجی از طریق گذرگاه ولایت نیمروز، گذرگاه‌ها و میدان هوایی هرات، گذرگاه تورخم، گذرگاه حیرتان و میدان هوایی بین‌المللی کابل صورت گرفته است.

طبق این ارقام، هدف بیش‌ترین افراد واردشده به کشور سیاحت و کار بوده است.

بر اساس معلومات ثبت‌شده، گردشگران خارجی بیش‌تر از ساحات باستانی ولایت‌های (بامیان، هرات، کندهار، ننگرهار، غور، بدخشان، کندز، پکتیا، خوست، نورستان، بلخ، سمنگان و کنر) دیدن نموده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!