رویداد های اخیر

ترامپ فعالیت برنامه چینی “تیک تاک” را در آمریکا متوقف خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفته است که برنامه چینی تیک تاک را در این کشور مسدود خواهد کرد.

آقای ترمپ که صبح روز شنبه در جمع خبرنگاران صحبت میکرد گفت که اداره اش بررسی امنیت ملی برنامه تیک تاک را نهایی کرده است.

ترامپ گفته است: “در مورد تیک تاک باید بگویم که آنرا را در ایالات متحده آمریکا مسدود خواهیم کرد.”

وی افزود که برای رسمیت بخشیدن به این تصمیم از صلاحیت های اجرایی اش بهره خواهد برد.

در همین حال مدیر برنامه ی تیک تاک در آمریکا، ونیسا پاپاس در یک بیانیه ی تصویری با اشاره به گفته های ترامپ گفته است: “ما تصمیم نداریم هیچ جایی برویم.”

 

سخنگوی تیک تاک در یک بیانیه ی گفته است: “ما تنها امسال نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند آمریکایی در این کشور استخدام نمودیم و افتخار مینماییم که قرار است ۱۰۰۰۰ کارمند دیگر را هم با معاشات خوب در سرتاسر آمریکا جذب نماییم.”

در اعلامیه همچنان آمده است: “داده های کاربری تیک تاک در ایالات متحده ، با کنترل های دقیق در مورد دسترسی کارمندان ، در ایالات متحده ذخیره می شود. بزرگترین سرمایه گذار های تیک تاک از ایالات متحده آمریکا هستند. ما برای حفظ حریم و امنیت خصوصی کاربران خود متعهد هستیم و تلاش میکنیم تا خوشحالی را برای خانواده و مشاغل هدفمند را ایجاد کنیم.”

روزنامه “فایننشال تایمز” گزارش داده است که ترامپ در حالی این اظهارات را داشته که قبلاً مایکروسافت ، شرکت فناوری آمریکایی ، در حال مذاکره برای خرید تیک تاک که متعلق به ByteDance چین است، بوده است. گروهی از سرمایه گذاران آمریکایی در ByteDance ، از جمله Sequoia Capital و General Atlantic ، در مورد خرید این شرکت بحث کرده اند. روزنامه فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داد که ممکن است فعالیت های شاخه آمریکایی تیک تاک از شرکت اصلی چینی جدا شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل