علم و تکنالوژی

واتس‌آپ از ویژه‌گی تازه‌اش خبر داد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۵, ۱۴۰۰)

واتس‌آپ یکی از محبوب ترین برنامه‌های پیام رسان دنیاست. این برنامه پیام رسان متعلق به فیس بوک تنها در هند بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

در طول سالها، واتس‌آپ بسیاری از ویژگی‌های جدید را معرفی کرده است که تجربه درون برنامه‌ای کاربر را افزایش می‌دهد. این شرکت یک ویژگی دیگر را به لیست ویژگی‌های جدیداش با نام یکبار تماشا ( (viewo onceاضافه کرده است.

قابلیت View Once واتس‌آپ اجازه می‌دهد که یک عکس یک بار مصرف بفرستید. یعنی پس از یک بار دیده شدن توسط گیرنده، به صورت خودکار پاک می‌شود. ویژگی که در دایرکت اینستاگرام هم دیده بودیم.

قابلیت” یک بار تماشا” واتس‌آپ چی است؟

همانطور که از نامش پیداست، کاربران می‌توانند عکس یا ویدیوهایی را که فقط یک بار قابل مشاهده هستند به اشتراک بگذارند. این ویژگی مشابه سپچت و انستاگرام است، که در آن عکس یا ویدیوی به اشتراک گذاشته شده به محض مشاهده دریافت کننده ناپدید می‌شود.

برای استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند قبل از به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو، فایل مورد نظر را انتخاب کرده (یا همان جا با دوربین ثبت کنید) و روی نماد دایره ای شکل با “۱” در آن فشار دهند. پس از اشتراک گذاری، کاربر گیرنده فقط می‌تواند یک بار فایل را مشاهده کند

واتس‌آپ خاطرنشان می‌کند که این فایل ارسال شده در برنامه تصاویر یا البوم گیرنده ذخیره نمی‌شود. گیرنده همچنین کاربر گیرنده تصویر یا ویدیویی را که با حالت Once View واتس‌آپ نمی‌تواند آن را ارسال، ذخیره، ستاره دار یا به اشتراک بگذارد.

کاربر ارسال کننده این نوع عکس یا فیلم فقط می‌تواند ببیند که آیا گیرنده عکس یا فیلم را باز کرده است یا نه، البته اگر تیک دریافت را از تنظیمات واتس‌آپ روشن کرده باشد.

علاوه بر این، فایل رسانه‌ای که با استفاده از ویژگی Once View به اشتراک گذاشته می‌شود، در صورتی منقضی می‌شود که گیرنده آن را ظرف ۱۴ روز باز نکرده باشد.

واتس‌آپ همچنین خاطرنشان می‌کند که اگر گیرنده قبل از ناپدید شدن فایل، از آن اسکرین شات یا اسکرین رکورد بگیرد، به کاربر فرستنده اطلاع داده نمی‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل