رویداد های اخیر

اترا: قرار است ۴۵۰ سایت مخابراتی جدید در کشور ساخته شود

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۵, ۱۴۰۲)

اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) می‌گوید قرار است ۴۵۰ سایت مخابراتی جدید در کشور ساخته شود که کار ساخت ۹۰ سایت به داوطلبی گذاشته شده و از این میان، ۳۳ سایت با شرکت‌های برنده قرار داد شده است.

نجیب‌ الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، گفته است که هنوز در ارایه خدمات معیاری مخابراتی و اینترنتی مشکلات وجود دارد و آنان تلاش می‌کنند این خدمات با معیارهای جهانی برابر شود.

در همین حال، قرار است شرکت مخابراتی افغان بیسیم ۱۹ سایت جدید در هفت ولایت و شرکت ام‌تی‌ان در سه ولایت کشور سایت جدید ایجاد کنند.

مسوولان شرکت مخابراتی افغان بیسیم می‌گویند که متعهد به عرضه خدمات مخابراتی و اینترنتی در مناطقی هستند که تاکنون آنجا خدمات مخابراتی وجود ندارد و تلاش می‌کنند تا این خدمات به شکل متوازان صورت گیرد.

براساس گزارش‌ها، اکثر این سایت‌ها در ولایات نورستان، میدان وردک، پکتیا و دو سایت در شاهرا کابل – جلال‌آباد ساخته خواهد شد.

گفتنی است که شبکه مخابراتی افغان بیسیم در میان شبکه‌های مخابراتی تنها شبکه‌ای است که ساحه تحت پوشش آن بیشتر است و اخیراً در واخان بدخشان هم عرضه خدمات مخابراتی را آغاز کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل