جهان

استولتنبرگ: ناتو باید میزان آمادگی خود را افزایش داده و توان تسلیحاتی خود را تقویت کند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۵, ۱۴۰۱)

دبیرکل ناتو در واکنش به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای دریافت سلاح‌های دوربرد مازاد، تاکید کرد که اوکراین به سلاح‌های سنگین بیشتری نیاز دارد.

به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روزگذشته (سه‌شنبه ۲۴جوزا) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیران هفت کشور متحد ناتو در شهر لاهه هلند گفت که ناتو باید در پی حمله روسیه به اوکراین، میزان آمادگی خود را افزایش داده و توان تسلیحاتی خود را در امتداد مرزهای شرقی تقویت کند.

این اظهارات وی پس از گفتگوهای غیررسمی با مارک روته، نخست وزیر هلند و رهبران دانمارک، پولیند، لتوانیا، رومانیا، پرتگال و بلجیم قبل از نشست ناتو در مادرید اظهار شد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد که با ارسال سلاح‌های سنگین بیشتر به کی‌یف موافق است، اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

استولنبرگ گفت که “بلی، اوکراین باید تسلیحات سنگین بیشتر داشته باشد.”

استولنبرگ افزود که ناتو از قبل ارسال تسلیحات سنگین برای اوکراین را افزایش داده و مقام‌های این پیمان نظامی روز چهار شنبه در بروکسل، پایتخت بلجیم،‌ همکاری‌های نظامی‌شان را برای اوکراین بیشتر هماهنگ خواهند کرد، به شمول ارسال تسلیحات سنگین.

استولنبرگ گفت:‌” آنان [مقامات اوکراین] مطلقاَ وابسته [به تسلیحات غرب اند] تا قادر شوند در مقابل تهاجم وحشیانهٔ روس‌ها ایستادگی کنند.”

نخست وزیر هالند نیز به نوبه خود به خبرنگاران در لاهه گفت:”درباره مساله تسلیحات، ما در اینجا بر این مساله که “مهم است روسیه در جنگ شکست بخورد” اجماع نظر داریم.”

روته افزود:”از آنجایی که نمی‌توانیم مستقیماً با روسیه روبرو شویم، لذا باید مطمئن شویم اوکراین می‌تواند در این جنگ مبارزه کند و به تمام سلاح‌های لازم دسترسی دارد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل