رویداد های اخیر

اسماعیل خان: کنگره هفته گذشته جمعیت اسلامی مشروعیت ندارد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲, ۱۴۰۰)

محمد اسماعیل خان، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان، میگوید که پس از نشست صلح میان افغان‌ها در ترکیه قرار است این حزب مجمع عمومی برگزار کند.

این در حالی است که  چند روز قبل عطا محمد نور انتخابات کنگره این حزب را برگزار کرد که بر اساس آن وی به عنوان رییس شاخه جدا شده این حزب انتخاب شد.

اسماعیل خان میگوید که قرار نبود انتخابات کنگره برگزار شود و بر اساس همین ملحوظ وی نشست را ترک کرده بود.

 این عضو رهبری جمعیت اسلامی تاکید میکند که کنگره هفته گذشته مورد قبول هیچ یک از اعضای رهبری جمعیت اسلامی نیست.

محمداسماعیل خان، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی، در این باره میگوید:” این کنگره نه معیاری است، نه واقعی است و نه هم کنگره مورد قبول افراد بزرگ جمعیت اسلامی است.  “

محمداسماعیل خان در این نشست خبری همچنان گفت دلیل اینکه از حزب جمعیت در نشست مسکو دعوت نشد همین چندشاخه بودن آن است.

با این حال صلاح الدین ربانی نیز نسبت به شاخه انشعابی حزب جمعیت به رهبری عطامحمد نور واکنش نشان داده این تصمیم‌ها را خوش باوری‌های سیاسی برخی افراد این حزب میخواند.

صلاح الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی، در این باره میگوید:” در مرحله حساس و تاریخی… شکار دام توطیه دیگری شدند.  “

در مجمع عمومی شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی عطا محمد نور به عنوان رییس این حزب انتخاب شد اما او گفته هر زمانی که اعضای رهبری خواسته باشند کنگره را برگزار کنند، حاضر است که از ریاست کنار برود.

واقف حکیمی، عضو جمعیت اسلامی، در این باره میگوید:” کنگره در ۲۸ حوت برگزار شد کاملا منطبق به ارزش‌ها و معیارها حزبی و عرف جمعیت برگزار شدند.”

این درحالی است که از یکسال به این طرف تنش‎ها در حزب جمعیت اسلامی به وجود آمده است، اعضای رهبری این حزب بارها بریکدیگر تاختند و خواهان برگزاری مجمع عمومی این حزب شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل