تجارت

افتتاح دهلیز هوایی کابل- شانگهای

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۶, ۱۴۰۲)

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء امروز (یک‌شنبه، ۱۶میزان) دهلیز هوایی کابل- شانگهای را افتتاح نمود.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء در مراسمی ‌که به همین مناسبت برگزار شده بود از کشورهای که متعهد به انکشاف روابط دو جانبه اقتصادی و تجارتی به افغانستان اند و با تاجران افغان برخورد نیک دارند، قدردانی نمود.

ملا برادر گفت: «امروز که وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است، این نتیجۀ سعی و تلاش تاجران و صنعتکاران می‌باشد و این در حالیست که جهان نیز بر بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان اعتراف می‌کند.»

وی همچنان افزود که برای پیشرفت و خودکفایی یک کشور امنیت بسیار مهم است، که به گفته وی «خوشبختانه اکنون امنیت سرتاسری در کشور تأمین گردیده و به همین دلیل از سرمایه‌گذاران افغان در داخل و مقیم خارج می‌خواهیم که بیایند و در کشور خود سرمایه‌گذاری نمایند.»

ملا برادر حین سخنان خود گفت، که امارت اسلامی خواستار تعامل مثبت مبتنی بر اصل احترام متقابل با کشورهای همسایه، منطقه و جهان است و خواستار احترام متقابل شد.

وی می‌گوید: «آزار و اذیت مهاجرین افغان در کشورهای همسایه قابل تحمل و پذیرش نیست.»

ملا برادر در پایان سخنان خود گفت که جهت بررسی حالت و آسیب‌های رسیده جانی و مالی ناشی از زلزله در ولایت هرات به این ولایت سفر می کند.

وی همچنان از شهروندان ثروتمند خواست تا در این شرایط دشوار برای خانواده‌های آسیب دیده در هرات و ولایت‌های همجوار آن کمک و استعانت نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل