تجارت

افغانستان و پاکستان مسوده کنوانسیون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را امضا کردند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۵, ۱۴۰۱)

رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که پاکستان و افغانستان مسوده کنوانسیون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را امضا کردند.

به نقل از روزنامه «دی نیوز»، هیئت‌های پاکستان و افغانستان طی سه روز گذشته برای دور سوم مذاکرات در مورد کنوانسیون اجتناب از مالیات مضاعف در اسلام آباد با هم ملاقات کردند.

در این نشست، ریاست هیئت افغانستان را ندا محمد صدیقی، رئیس خدمات حقوقی و پالیسی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه بر عهده داشت، در حالی که ساجدالله صدیقی، رئیس عمومی فعالیت‌های مالیاتی بین المللی بورد فدرال عواید، ریاست طرف پاکستانی را بر عهده داشت. هر دو هیئت به طور کامل در مورد تمام موضوعات باقی مانده از دور دوم مذاکرات که در دسمبر سال ۲۰۲۱ در اسلام آباد برگزار شده بود، بحث کردند.

مذاکرات در فضایی دوستانه انجام شد و طرفین نظریات خود را ارائه کردند. پس از گفتگوی مفصل، دو طرف در مورد پیش نویس کنوانسیون اجتناب از مالیات مضاعف بین پاکستان و افغانستان به توافق رسیدند.

در پایان این نشست، عاصم احمد، رئیس بورد عواید فدرال پاکستان از سفر هیئت افغانستان به پاکستان تشکر کرد و ابراز خوش بینی نمود که کنوانسیون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، روابط اقتصادی بین دو کشور «برادر» را بیش از پیش تقویت کند.

نماینده خاص پاکستان برای افغانستان امضای این مسوده را «یک قدم مهم دیگر به جلو» خوانده است.

محمد صادق در توییتر نوشت: «حدود ۱۲ سال طول کشید تا از این نقطه عطف عبور کنیم. سرمایه گذاران، قراردادی ها و کاروبار در هر دو طرف سود قابل توجهی خواهند داشت.»

Trending

خروج از نسخه موبایل