Connect with us

تجارت

امارت اسلامی افغانستان: شرکت‌های خارجی و تاجران در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان روز سه شنبه (۲۳حوت) در قصر سپیدار با دو تن از تاجران چینایی دیدار نمود.

در خبرنامه‌ای ریاست عمومی دفتر ریاست الوزراء آمده است که ابتدا تاجران چینی از تأمین امنیت در افغانستان ابراز خرسندی نمودند و با اشاره به فرآهم بودن زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گفتند که «بر تداوم همکاری با افغانستان در بخش اقتصادی آماده هستند.»

آنان افزودند: «اکنون که ظرفیت و زمینه زیاد کاری فراهم است، امارت اسلامی با همکاری شرکت‌های چینایی و تجارتی، می‌خواهد در بخش ساخت سرک‌ها و شاهراه‌ها به گونه اساسی، سرمایه‌گذاری نماید.»

درهمین حال، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به تاجران چینی، گفت که:«امارت اسلامی متعهد به فراهم سازی تسهیلات برای سرمایه‌گذاران می‌باشد.»

همچنان مولوی عبدالکبیر در اخیر صحبت هایش با اشاره به روابط مثبت میان چین و افغانستان، افزود که «افغانستان به سرمایه گذاری تاجران چینی خوشبین است و از تمام شرکت‌ها و تاجران آن کشور دعوت می‌کند تا در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.»

تجارت

یک شرکت دواسازی در کابل افتتاح شد

از سویی هم، مسوولان در وزارت صحت عامه در این مراسم گفتند که هم اکنون ۷۷ شرکت تولید دوا در کشور فعال هستند و تلاش‌ها جریان دارد تا افغانستان در زمینه تولید دوا به خودکفایی برسد.

Published

on

(Last Updated On: )

یک شرکت دواسازی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دالر امریکایی در کابل افتتاح شد و این شرکت قرار است ۵۰ قلم دوا تولید کند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرا در مراسم افتتاح این شرکت گفت که دواهای باکیفیت از نظر صحی ضامن سلامتی جامعه انسانی است و دواهای بی‌کیفیت زندگی را تهدید می‌کند از این رو توجه بیشتر به کیفیت دوا شود.

عبدالغنی برادر افزود که افزایش شرکت‌های تولید کننده به رشد اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.

او بار دیگر از سرمایه‌گذاران خواست که فعلاً زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده است و با استفاده از این فرصت در بازسازی و انکشاف کشور سهیم شوند.

از سویی هم، مسوولان در وزارت صحت عامه در این مراسم گفتند که هم اکنون ۷۷ شرکت تولید دوا در کشور فعال هستند و تلاش‌ها جریان دارد تا افغانستان در زمینه تولید دوا به خودکفایی برسد.

مسوولان امارت اسلامی همچنان تصریح کرده‌اند که همکاری همه جانبه با شرکت‌ها جریان دارد اما آن‌ها باید مطابق معیاری‌های جهانی دوا تولید کنند.

 

خبرهای مرتبط:

 

ایجاد یک شرکت تولید دوا در ولایت ننگرهار

یک فابریکه بزرگ تولید دوا در کندهار افتتاح شد

Continue Reading

تجارت

پاکستان پس از چهار سال تعلیق صادرات بوره به افغانستان را از سر گرفت

حکومت پاکستان چهار سال پیش برای رفع کمبود بوره و کنترول قیمت‌ها در بازار کشور صادرات آن را به افغانستان تعلیق کرده بود.

Published

on

(Last Updated On: )

رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه (۳اسد) گزارش دادند که صادرات بوره این کشور به افغانستان پس از چهار سال تعلیق از سر گرفته شده است.

براساس گزارش‌ها، روز گذشته بیش از ۴۰۰ موتر حامل بوره از گذرگاه تورخم عبور کرده‌اند.

روزنامه دان پاکستان به نقل از منابع گزارش داده است که حکومت پاکستان اخیراً اجازه صادرات ۱۵۰ هزار تن بوره به افغانستان را تا ۲۵ اسد سال جاری داده است.

این رسانه به نقل از مقام‌های محلی نوشته که حدود ۱۰۰ موتر هر کدام حامل ۳۳ تن بوره چهار روز پیش وارد افغانستان شدند و بعد از آن نیز این روند ادامه داشته است.

این درحالیست که حکومت پاکستان چهار سال پیش برای رفع کمبود بوره و کنترول قیمت‌ها در بازار کشور صادرات آن را به افغانستان تعلیق کرده بود.

Continue Reading

تجارت

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی به تولید انرژِی برق در افغانستان

معین وزارت صنعت و تجارت با استقبال از علاقه‌مندی آنها اظهار داشت که افغانستان مکان فُرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری است و رهبری این وزارت آماده هرنوع همکاری می‌باشد.

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که احمدالله زاهد، معین امور صنعت و تجارت این زوارت روز سه‌شنبه (۲اسد) با تعدادی از سرمایه‌گذاران کشور چین در دفتر کاری شان دیدار نمود.

در خبرنامه این وزارت آمده است که در این دیدار احسان‌الله شهاب، رئیس زون‌های خاص اقتصادی این وزارت نیز حضور داشت، سرمایه‌گذاران کشور چین؛ علاقه‌مندی شان را به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید انرژی برق سولری و تکنالوژی زراعت اعلام داشتند.

درهمین حال، معین وزارت صنعت و تجارت با استقبال از علاقه‌مندی آنها اظهار داشت که افغانستان مکان فُرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری است و رهبری این وزارت آماده هرنوع همکاری می‌باشد.

 

خبرهای مرتبط:

علاقه‌مندی تاجران چینی برای سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال آب پنجشیر به کابل

در دو سال گذشته نمایندگان ۱۲۰ شرکت چینایی با امارت اسلامی گفتگو کرده اند

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!