صحت

امارت اسلامی گزارش‌ها درباره تثبیت بیماری آبله میمون در افغانستان را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۰, ۱۴۰۱)

وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان گزارش‌ها در مورد واقعات مثبت بیماری آبله میمون در برخی ولایات افغانستان را رد کرده و می‌گوید که تا کنون هیچ مورد مثبت این بیماری به ثبت نرسیده است.

در روزهای اخیر، برخی رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده اند که تا کنون چندین مورد بیماری آبله میمون در ولایات نیمروز، هرات و کابل به ثبت رسیده است. این رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گفته اند که برخی مریضان در این ولایات به شفاخانه‌ها مراجعه کرده اند که مریضی شان شباهت زیاد به آبله میمون دارد.

جاوید هژیر، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز (سه شنبه ۱۰ جوزا) با فرستادن پیامی به صدای امریکا گفته است که در روزهای اخیر، چندین مریض تحت نظارت تیم‌های صحی این وزارت قرار گرفته اند که آزمایش آنان منفی تشخیص شد.

آقای هژیر افزود که این مریضان مصاب به امراض گوناگون جلدی بوده اند که این بیماری‌ها شباهت زیاد به آبله میمون دارد. او افزود: “این امراض قابل علاج استند و ما امکاناتش را داریم. پس‌ خوش‌ بختانه تا حالا هیچ واقعۀ تاییدی و مثبت آبله میمون در افغانستان نداریم.”

این در حالی است که پیش از این وزارت صحت عامه از ثبت چندین مورد واقعات مشکوک بیماری آبله میمون در کابل و نیمروز خبر داده و گفت که در این مورد تحقیق می‌کند.

آقای هژیر در مورد شمار دقیق موارد مشکوک مریضان آبله میمون در این دو ولایت معلومات نداد، اما گفت که این مریضان در حال حاضر، تحت درمان جدی داکتران قرار دارند و در قرنطین به سر می‌‎برند.

Trending

خروج از نسخه موبایل