رویداد های اخیر

ایران: در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵هزار «مهاجر غیرقانونی» افغان به افغانستان برگردانده شده اند

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۵, ۱۴۰۲)

قوماندان مرزی زابل ایران گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار ‌ ۷۶۷ «مهاجر غیرقانونی» افغان از گذرگاه مرزی میلک در سیستان و بلوچستان به افغانستان برگردانده شده است.

علت اخراج مهاجرین «ورود و اقامت غیرقانونی و ختم تاریخ پاسپورت» گفته شده است.

پرویز قاسم‌زاده، قوماندان مرزی زابل ایران به خبرگزاری تسنیم ایران، گفته است که اتباع خارجی برای ورود، اقامت و خروج از ایران باید از طریق مجراهای قانونی اقدام کنند.

او هشدار داد در صور‌تی‌که اتباع خارجی به صورت غیر قانونی وارد ایران شوند، به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شده و از کشور اخراج خواهند شد.

آقای قاسم‌زاده افزود که:«مقابله با اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.»

این مقام ایرانی از پیامدهای سو، معضلات اجتماعی و ارتکاب جرایم ناشی از حضور اتباع «غیرقانونی» یاد کرده و گفته که به هدف مدیریت این مسایل با اتباع «غیرقانونی» برخورد جدی صورت می‌گیرد.

این درحالی است که روند اخراج اجباری مهاجرین افغان از ایران هم‌چنان ادامه دارد.

چندی پیش مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ایران گفته بود که در جریان سال جاری بیش از ۹۰ هزار افغان از طریق مرز دوغارون تایباد به افغانستان برگشت داده شدند.

پیشتر، معاون وزیر عدلیه ایران هم گفته بود که این کشور مقصد ۶۳ درصد از پناهجویان افغان است.

بربنیاد آمارهای سازمان بین‌المللی مهاجرت، پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان حدود ۳.۶ میلیون افغان به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند که حدود ۷۰ درصد آن‌ها به ایران رفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل