اخبار ساحوی

تلفات نیرو های پولیس نسبت به سال گذشته سیزده درصد افزایش را نشان میدهد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۳۹۱)

به اساس امار وزارت امور داخله کشور در یک سال گذشته ی خورشیدی هجده صد تن از نیرو های پولیس کشته و سه هزار تن دیگر زخمی شده اند که این رقم سیزده در صد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.

به گفته سخنگوی این وزارت، این نیروها از اثر انفجار بمب های کنار جاده، حملات انتحاری و تهاجمی طالبان کشته و یا زخمی شده اند.

در همین حال وزارت داخله کشور کشته شدگان طالبان را در یک سال گذشته 4600 نفر ارقام میدهد و میگوید که علاوه بر این شش هزار و هفت صد تن دیگر از مخالفان مسلح در جریان رویداد های مختلف زخمی گردید اند که این ارقام نسبت به سال گذشته 21 در صد افزایش یافته است.

به گفته ی صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله “طالبان در یک سال گذشته بیش از شش هزار حمله را بر محلات مختلف افغانستان انجام داده اند که نسبت به سال پیشتر آن  نیز 13 در صد افزایش را نشان میدهد.

از سوی هم گفته شده که در یک سال گذشته 650 تُن مواد مخدر کشف و ضبط شده است و در پیوند با این مواد شش صد قاچاقبرموادمخدر محکوم به زندان شده اند.

به گفته صدیقی در یک سال گذشته بیش از دوازده هزار واقعه ی جنایی در افغانستان رخ داده است که شامل، سرقت، تجاوز جنسی، قتل و روشوه میباشد.

این در حالیست که نیرو های بین المللی نیز در یک سال گذشته میلادی در نبرد در برابر طالبان در افغانستان 370 نفر تلفات داشتند .

Trending

خروج از نسخه موبایل