Connect with us

ورزش

تیم امارات رقابت‌های لیگ بین‌المللی کریکت ۲۰ آوره را با پیروزی بر شارجه آغاز کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

تیم «ایم‌آی امارات» مبارزات اش را در لیگ بین‌المللی کریکت ۲۰ آوره روز شنبه با پیروزی ۴۹ دوش در برابر تیم «شارجه واریرز» آغاز کرد. این مسابقه که در شهر ابوظبی برگزار شد، مسابقه دوم این تورنمنت بود.

نظر به قواعد این تورنمنت، تیم‌ها می‌توانند تنها دو بازیکن محلی را در ترکیب خود داشته باشند، اما محمد وسیم، بازیکن امارات متحده عربی نسبت به ستاره‌های دیگر در تیم اش بیشتر درخشید. چنانچه وی در ۳۹ توپ، ۷۱ دوش انجام داد. تیم امارات با از دست‌دادن پنج بازیکن اش مجموعاً ۲۰۴ دوش بدست آورد.

وسیم، پنج «شش» زد و زمانی حذف شد که پنج و نیم آور باقی مانده بود. پیش از حذف وی، کریس ووکس، ویل اسمید را در دو دوش حذف کرد و اندری فلیچر را طوری از میان برداشت که رحمن الله گربز در عقب فلیچر توپ را گرفت.

ووکس تنها ۲۳ دوش در چهار آوری که بازی کرد، به تیم مقابل واگذار کرد. معین علی، کارتیک میاپان، محمد نبی و جو دینلی در هشت آور ۹۸ دوش به تیم رقیب دادند.

نیکولاس پوران، بازیکن ویست اندیز، نیز خوب درخشید. چنانچه او ۴۹ دوش انجام داد. نجیب الله زدران اما در توپ اول طوری حذف شد که گربز توپ را از هوا گرفت.

تعقیب هدف داده شده از نخست برای تیم شارجه دشوار شد چنانچه فضل الحق فاروقی در آور دوم ایوین لیویس و داوید مالان را در دو توپ پیهم حذف کرد.

کریس ووکس و رحمن الله گربز هریک به ترتیب ۶۲ و ۴۳ دوش برای تیم شارجه انجام دادند، اما این تیم نتوانست به هدف داده شده برسد و با از دست‌دادن ۹ بازیکن اش در ۲۰ آور ۱۵۵ دوش کسب کرد.

چگونه می‌توان این تورنمنت را تماشا کرد!؟

علاقمندان کریکت در سراسر افغانستان می‌توانند این تورنمنت به سطح جهان را به‌گونه زنده و به راحتی از خانه‌های‌شان از طریق تلویزیون آریانا تماشا کنند.

برای مشاهده جدول زمانی اینجا را کلیک کنید.

ورزش

نکات مهمی که باید در مورد فوتبال مردان المپیک پاریس بدانید

اولین دیدار فوتبال روز چهارشنبه میان ازبکستان و هسپانیه خواهد بود. این مسابقه از ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت کابل به صورت مستقیم از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد.

Published

on

(Last Updated On: )

امروز چهارشنبه ۲۴ جولای، روزی است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان منتظر آن بوده اند. امروز بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

در حالی که بازی‌ها به طور رسمی تنها از روز جمعه، ۲۶ جولای آغاز می‌شود، مسابقات مرحله گروهی فوتبال از چهارشنبه شروع و مسابقات مرحله گروهی رگبی هفت نفره در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

اولین دیدار فوتبال روز چهارشنبه میان ازبکستان و هسپانیه خواهد بود. این مسابقه از ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت کابل به صورت مستقیم از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد.

مسابقه بعدی ساعت ۷:۳۰ به وقت کابل میان گیانا و نیوزیلند می‌باشد و سپس ساعت ۹:۳۰ جاپان به مصاف پاراگوای می‌رود. ساعت ۱۱:۳۰ شب فرانسه، کشور میزبان در مقابل امریکا قرار خواهد گرفت.

همه این مسابقات به صورت مستقیم و قانونی در سراسر افغانستان از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد.

آنچه باید در مورد فوتبال مردان در المپیک بدانید!

مسابقات فوتبال مردان بازی‌های المپیک از ۲۴ جولای تا ۹ آگست برگزار می‌شود.

شانزده تیم برتر جوانان جهان با شمولیت برخی از بازیکنان ابر ستاره سن بالا تقویت شده اند.

تیم‌های مردان المپیک باید از بازیکنان زیر ۲۳ سال تشکیل شده باشد و تنها سه بازیکن سن بالا می‌توانند شامل ترکیب ۱۸ نفره شوند.

برازیل، قهرمان متوالی المپیک، جواز حضور در پاریس را کسب نکرد، اما تیم‌های برجسته مانند ارجنتاین، هسپانیه و فرانسه در این رقابت‌ها حضور دارند.

شانزده تیم به چهار گروه چهار تیمی تقسیم شده اند. هر کشور با سایر تیم های گروه خود بازی می‌کند و دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند.

گروه اول: فرانسه، امریکا، گیانا، نیوزیلند

گروه دوم:  ارجنتاین، مراکش، عراق، اوکراین

گروه سوم: ازبکستان، هسپانیه، مصر، جمهوری دومینیکن

گروه چهارم: جاپان، پاراگوای، مالی، اسرائیل

ستارگان!

فرانسه، تیم میزبان توسط کپیتان الکساندر لاکازت، بازیکن سابق آرسنال که اکنون به باشگاه دوران نوجوانی المپیک لیون بازگشته است، هدایت خواهد شد.

نابی کیتا، برنده جام لیگ قهرمانان با تیم لیورپول در سال ۲۰۱۹، همچنین کپیتان تیم کشور خود گیانا در پاریس خواهد بود.

ارجنتاین می‌تواند روی چهار بازیکنی که عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را کسب کرده بودند، حساب کند: جولیان الوارز، نیکولاس اوتامندی، جرونیمو رولی و تیاگو المادا.

این چهار بازیکن سعی خواهند کرد به عنوان اولین بازیکنانی که هم برنده جام جهانی فوتبال و هم برنده مدال طلای المپیک باشند، تاریخ سازی کنند.

دو قهرمان جدید اروپا، فرمین لوپز و الکس بائنا، به دنبال شکوه بیشتر با هسپانیه هستند. هسپانیه در المپیک ۲۰۲۰ در توکیو برنده مدال نقره شده بود.

اشرف حکیمی مصمم است مراکش را به مدال طلا برساند. مسابقه مراکش در ورزشگاه خانگی این ستاره پاری سن ژرمن، پارک دو پرنس، میزبانی خواهد شد.

در کنار لوپز و بائنا، مکسیم تالووروف نیزاز اوکراین در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ اشتراک می‌کند.

همچنان افراد برجسته زیادی وجود دارند که کشورهای خود را از حاشیه هدایت خواهند کرد.

فرانسه توسط اسطوره فوتبال فرانسوی و مشعل دار المپیک، تیری آنری اداره می‌شود، در حالی که خاویر ماسکرانو، قهرمان دو دوره المپیک ارجنتاین قصد دارد به عنوان اولین بازیکن قهرمان مسابقات فوتبال مردان المپیک به عنوان بازیکن و مربی مبدل شود.

خاویر ماسکرانو با ارجنتاین در المپیک آتن ۲۰۰۴ و المپیک بیجینگ ۲۰۰۸ دو مدال طلا کسب کرده بود.

مسابقات در کجا برگزار می‌شود؟

بازی های فوتبال مردان در پاریس، مارسی، لیون، بوردو، سنت اتین، نیس و نانت برگزار می‌شود.

مسابقه مدال طلا در تاریخ نهم آگست در پارک دو پرنس پاریس برگزار خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بالاخره فرا رسید، در مورد آن چی می‌دانید

تلویزیون آریانا حق نشر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به‌دست‌ آورد

Continue Reading

ورزش

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بالاخره فرا رسید، در مورد آن چی می‌دانید

انتظار می رود بیش از ۳۰۰هزار نفر مراسم افتتاحیه را در سواحل دریایی سن تماشا کنند و ۱.۵ میلیارد نفر دیگر نیز در سراسر جهان به تماشای مراسم افتتاحیه خواهند پرداخت.

Published

on

(Last Updated On: )

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بالاخره فرا رسید، و با شروع چند رشته ورزشی قبل از مراسم افتتاحیه، اما قبل از آن مواردی است که باید بدانید.

آیا می‌توانم بازی‌های افغانستان را تماشا کنم؟

بلی! شبکه تلویزیونی آریانا حق پخش قانونی بازی‌ها را در افغانستان اخذ کرده است. رویدادها به صورت زنده از تلویزیون آریانا در سراسر کشور پخش خواهند شد.

المپیک ۲۰۲۴ چه زمانی آغاز می‌شود؟

مراسم افتتاحیه رسمی المپیک در روز جمعه، ۲۶ جولای، با اولین رویدادی در نوع خود که از طریق قلب پایتخت فرانسه در دریایی سن، برگزار می‌شود.

انتظار می رود بیش از ۳۰۰هزار نفر مراسم افتتاحیه را در سواحل دریایی سن تماشا کنند و ۱.۵ میلیارد نفر دیگر نیز در سراسر جهان به تماشای مراسم افتتاحیه خواهند پرداخت.

اولین ورزش برای المپیک ۲۰۲۴ چیست؟

در حالی که بازی‌های المپیک پاریس به طور رسمی در روز جمعه افتتاح می‌شود، اولین رویدادها از چهارشنبه، ۲۴ جولای برگزار می‌شود. این مسابقات شامل مرحله گروهی فوتبال مردان نیز می‌شود.

اولین بازی ازبکستان و اسپانیا خواهد بود. این مسابقه از ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت کابل به صورت زنده پخش می‌شود.

پس از آن ساعت ۷:۳۰ به وقت کابل بازی کشور گینه و زیلاند جدید برگزار می شود و سپس ساعت ۹:۳۰ شب جاپان به مصاف پاراگوای می‌رود. در ساعت ۱۱:۳۰ شب کشور میزبان فرانسه به مصاف امریکا خواهد رفت.

این مسابقات همگی بصورت زنده و قانونی در سراسر افغانستان از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد.

علاوه بر مسابقات فوتبال، راگبی، هندبال، تیراندازی با کمان و تیراندازی نیز قبل از مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد.

بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ بزرگترین رویدادی است که تاکنون در فرانسه برگزار شده است.

بازی‌های المپیک از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و انتظار می‌رود میلیاردها نفر در سراسر جهان برای تماشای این رویداد محبوب و چند فرهنگی هماهنگ شوند.

 

خبرهای مرتبط:

تلویزیون آریانا حق نشر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به‌دست‌ آورد

شبکه تلویزیونی آریانا حق نشر بازی‌های‌المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست‌آورد

Continue Reading

ورزش

کریکت بورد افغانستان بازی‌های یک روزه را در برابر تیم‌های سطح بالا پیشنهاد کرد

پیشنهاد این طرح در نشست هیئت مدیره سالانه شورای بین‌المللی کریکت در کلمبو با حضور میرویس اشرف، رییس کریکت بورد افغانستان، و نصیب خان، مدیر اجراییه شرکت، رونمایی شد.

Published

on

(Last Updated On: )

کریکت بورد افغانستان سلسله بازی‌های سه‌گانه‌ای با پاکستان و امارات متحده عربی به همراه تورهای تیم‌های الف بنگله‌دیش و زیمبابوه را پیشنهاد کرده است.

پیشنهاد این طرح در نشست هیئت مدیره سالانه شورای بین‌المللی کریکت در کلمبو با حضور میرویس اشرف، رییس کریکت بورد افغانستان، و نصیب خان، مدیر اجراییه شرکت، رونمایی شد.

شورای بین‌المللی کریکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «رئیس کریکت بورد افغانستان، میرویس اشرف، و مدیر اجراییه، نصیب خان، در جلسه هیئت شورای بین‌المللی کریکت که این هفته در سریلانکا برگزار شد، شرکت کردند. در این نشست، رهبری کریکت بورد افغانستان دستاوردها، فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده را برای این کشور ارائه کرد.»

در این نشست، بحث‌ها در مورد کریکت بورد افغانستان با آفریقای جنوبی، کرکت نیوزیلند و هند غربی بر روی مجموعه‌های توپ سفید بالقوه قبل از جام قهرمانان مسابقات ۲۰آوره سال آینده متمرکز بود.

در بیانیه همچنین آمده که «مذاکرات شامل تورهای تیمی بنگلادیش و زیمبابوه و امکان حضور یک تیم جوان نیز بود.»

رهبری کریکت بورد و شرکت‌کنندگان در نشست از بورد کریکت و تیم ملی افغانستان، موسوم به “افغان اتلان”، به خاطر دستاوردهای اخیرشان در جام جهانی ۲۰‌آوره تمجید کردند.

هدف از برگزاری بازی‌های سه‌گانه ایجاد موفقیت‌های بیشتر و ادامه توسعه کریکت در افغانستان، کمک به جامعه جهانی کریکت و سرگرم کردن طرفداران در سراسر جهان است.

 

خبرهای مرتبط:

 

محمد نبی برای بازی در جام جهانی کریکت ۲۰ آوره ۲۰۲۶ اعلام آمادگی کرد

کپیتان تیم کریکت پاکستان: شکست در برابر افغانستان بسیار دردناک بود، نتوانستم بخوابم

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!