رویداد های اخیر

حزب جمعیت اسلامی خواستار برکناری مشاور امنیت ملی شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

صلاح الدین ربانی، رئیس جمعیت اسلامی افغانستان در یک نشست خبری موضع این حزب را در پیوند به حوادث احیر در کشور اعلام کرد و خواستار برکناری حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور و تمام رهبری نهادهای امنیتی شد.

او همچنان افزود که رویدادهای تروریستی اخیر پرسش های زیادی را در مورد توانایی حکومت در میان مردم ایجاد کرد و در تظاهرات اخیر برخی از نیروهای امنیتی به جای حفاظت از معترضان آنان را به رگباربسته اند و مانند هراس افگنان عمل نموده اند.

ربانی همچنان ادعا کرد که میان حلقه های خاص حکومتی و تروریستان تبانی وجود دارد و بر این اساس برکناری و تغیر مسئولان نهادهای امنیتی برای احیای باور دوباره مردم به دولت و نهادهای امنیتی ضروری می باشد.

حزب جمعیت برعلاوه خواستار به محاکمه کشاندن عاملان حوادث اخیر در کابل شد.

رئیس این حزب گفت که حکومت وحدت ملی بر اساس توافق نامه سیاسی شکل گرفته و ما خواستار تطبیق توافقنامه حکومت وحدت ملی هستیم و بدون جمعیت ادامه حکومت وحدت ملی اصلاً معنی و مفهومی ندارد.

وی اظهار داشت: عطا محمد نور از مواضع و پیشنهادهای حزب جمعیت حمایت می نماید و ابراز امیدواری نمود که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور به عنوان کاندید حزب جمعیت در انتخابات گذشته از تمامی تصامیم این حزب پشتیبانی خواهد کرد.

وی با اشاره به کنفرانس کابل اذعان نمود که شورای رهبری حزب جمعیت تصمیم خواهد گرفت که من به عنوان وزیر خارجه در این پروسه اشتراک کنم یا خیر.

Trending

خروج از نسخه موبایل