جهان

حکومت باید غرق شدن مهاجرین افغان در مرز ایران را پیگیری کند – پومپئیو

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مایک پومپئیو ، وزیر خارجه امریکا، گفته است که حکومت افغانستان باید قضیه ی غرق شدن ده‌ها مهاجر افغان توسط مرزبانان ایرانی را به طور جدی پیگیری کند.

پومپئیو در یک نشست خبری گفت که گزارشات مبنی بر اینکه مرزبانان ایران هفته ی گذشته مسافران افغان را شکنجه و به دریا غرق نموده اند، او را متاثر ساخته است. او همچنان گفته است که مقامات افغان باید درین زمینه تحقیق عمیق نمایند تا عاملان این قضیه به جزای اعمال شان رسانیده شوند.

اتحادیه اروپا در افغانستان نیز درین رابطه ابراز نگرانی نموده در تویتی گفته است: “اتحادیه اروپا از سرنوشت گزارش شده مهاجران افغان در مرز با ایران نگران است.” درین تویت افزوده شده است: “اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات دقیق است و انتظار شفافیت کامل را دارد. ما از دولت افغانستان در امر كمک به عودت کننده گان افغان از ايران و پاكستان حمايت مي كنيم. همچنین،

وزارت امور خارجه افغانستان گفته است که وزارت امور خارجه ایران به طور رسمی به افغانستان از اجرای تحقیقات مشترک درباره این حادثه اطمینان داده است. باید گفت که مرزبانان ایرانی روز یکشنبه گزارشات مبنی بر غرق شدن و کشته شدن تعدادی از مهاجران افغان در مرز ایران را تکذیب کردند..

Trending

خروج از نسخه موبایل