اخبار ساحوی

در پی درگیری میان نیروهای امنیتی پاکستان و تی‌تی‌پی ۱۶ تن کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۶, ۱۴۰۲)

رسانه‌های محلی پاکستان گزارش داده اند که در نتیجه درگیری‌ها میان اردوی و تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در ولسوالی چترال ایالت خیبرپختون‎خواه، چهار نیروی امنیتی آن کشور و ۱۲ جنگ‌جوی تی‌تی‌پی کشتند و شماری از آنان نیز زخمی ‌شده‌اند.

به اساس این گزارش‌ها گروه بزرگی از تروریست‌ها مجهز به جدیدترین سلاح‌ها به دو پوسته نظامی واقع در نزدیکی مرز افغانستان در ولسوالی چترال حمله کردند.

این درگیری‌ها پس از آن آغاز شده است که اردوی پاکستان عملیاتی را مبنی بر عقب‌راندن جنگ‌جویان تی‌تی‌پی از ولسوالی چترال ایالات خیبرپختون‎خواه راه‌اندازی کرد.

در این گزارش آمده است: «حرکت و تمرکز هراس‌افگنان در مناطق گاوردش، پیتیگل، برگ متال و بتاش در ولایت‌های نورستان و کنر افغانستان قبلاً کشف و به موقع با حکومت موقت افغانستان در میان گذاشته شده بود.»

طبق گزارش، پاکستان از امارت اسلامی خواسته است تا به تعهدات خود عمل کنند و اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه آن کشور را ندهند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی ادوی پاکستان، سربازان حمله را دفع کردند و خاطرنشان کردند که مهاجمان «به جدیدترین سلاح‌ها مجهز بودند. این نشان می‌دهد که جنگ‌جویان از مرز افغانستان عبور کرده اند.»

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را پیشتر بر عهده گرفته بود. این گروه گفته است که جنگ‌جویانش تلفات سنگینی به سربازان پاکستانی وارد کرده و سلاح‌های آنها را هنگام گرفتن پوسته‌ها ضبط کرده‌اند.

مقامات پاکستانی می‌گویند تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های شورشی فرار کرده و در افغانستان پناه گرفته اند.

از سوی دیگر امارت اسلامی این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید هیچ کس نمی‌تواند از خاک افغانستان برای تهدید سایر کشورها از جمله پاکستان استفاده کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل