Connect with us

تجارت

در کنفرانس لندن پیرامون ناامنی و موجودیت فساد صحبت خواهد شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

2

داره حرکت و اتاق تجارت و صنایع افغانستان طرح را برای رفع چالش های عمده که مانع رشد تجارت و توسعه اقتصادی شده است، ترتیب وبه رییس جمهور کشور پیشکش خواهند کرد.

عتیق الله نصرترییس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع میگوید؛ افزایش ناامنی وموجودیت فساد از جمله طرح های اند که در کنفرانس لندن روی آن صحبت خواهد شد.

ازسوی دیگر سرپرست وزارت مالیه از کاهش کمک های جامعه جهانی خبرمیدهد.وی اضافه میکند که حالا بازرگانان افغان گرد هم جمع شده اند تا مشکلاتیکه فرا روی سرمایه گذاری در کشور است، به اشرف غنی احمدزی رییس جمهور کشور پیشنهاد کنند.

مسولان در اتاق تجارت وصنایع میگویند؛ پس از امضای پیمان امنیتی کابل و واشنگتن اقتصاد کشور صفحه دیگر را به خود باز کرده است. به گفته این مسولان رئیس جمهور افغانستان وعده داده است تا توجه بیشتر به سکتور خصوصی داشته باشد.

درهمین حال عمر زاخیل وال،مشاور اقتصادی رییس جمهورمیگوید که، کمک های جامعه جهانی در حالت کم شدن است و هدف کنفرانس لند ن جلب کمک های بیشتر جامعه جهانی به افغانستان است.

به گفته وی، در این کنفرانس تجار افغان باید با تجار خارجی تفاهم کنند تا آنها در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

نشست لندن قرار است در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی روی مسایل افغانستان برگزار گردد که توسط کشورهای افغانستان و بریتانیا بصورت مشترک میزبانی میشود.

Advertisement

تجارت

د افغانستان بانک: با صرافان بدون جواز معاملات حواله و مبادله خود را انجام ندهید

Published

on

(Last Updated On: )

د بانک افغانستان از شهروندان خواسته است که از انجام مبادلات ارزی با صرافی هایی که بدون مجوز اند، خودداری کنند.

 این بانک همچنین به افرادی که بدون مجوز به عنوان صراف فعالیت می‌کنند هشدار داده است که دراسرع وقت، از فعالیت غیرقانونی خودداری کنند.

در اعلامیه این بانک آمده است که: «درصورت عدم اجرای این تصمیم با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.»

Continue Reading

تجارت

کسبه‌کارانی که سالانه تا دو میلیون افغانی فروشات دارند مالیات‌ شان معاف شد

Published

on

(Last Updated On: )

معاون اداری ریاست‌الوزرا می‌گوید که براساس دستور رهبری امارت اسلامی، تمامی اصناف و کسبه‌کاران کشور که فروشات سالانه آن‌ها به دو میلیون افغانی می‌رسد از مالیات معاف شده‌اند.

عبدالسلام حنفی طی نشستی در کابل گفته است که امارت اسلامی متعهد به ایجاد تسهیلات بیشتر و خوب‌تر برای ملت و سکتور خصوصی است.

آقای حنفی در این مورد گفته است: «کسانی که بیشتر از دو میلیون فروشات داشته باشند تابع صفر اعشاریه سه فیصد مالیه هستند. تا دو میلیون معاف است. همه‌ دوکانداران و اصنافی که تا دو میلیون افغانی سالانه فروشات دارند، مطلق از مالیه معاف هستند.»

در همین حال، سرپرست وزارت مالیه در این نشست افزوده که حکم تخفیف و لغو مالیات بر کسبه‌کاران از ابتدای سال جاری لازم‌ الاجرا است.

به گفته محمد ناصر آخند، تطبیق حکم معافیت مالیاتی اثرات مثبت بر فعالیت‌های عمومی سکتور خصوصی در کشور خواهد داشت. 

نورالدین عزیزی،  سرپرست وزارت صنعت وتجارت نیز گفته است: «از امیرالمؤمنین واقعاً تشکری می‌کنیم که همیشه همرای ملت، همرای سکتور خصوصی شانه به شانه بازو داده و سکتور خصوصی را حمایت کرده است.»

از سویی هم، شماری دیگر از اعضای کابینه که همچنان در این نشست حضور داشتند، گفتند که معافیت مالیات در حالی اجرا می‌شود که تمامی بودجه کشور از عواید داخلی تأمین می‌شود.

دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد تصریح کرد: «امارت اسلامی که به مردم خود، به تاجران خود، به اصناف خود مالیات را کم می‌کند یا معاف می‌کند، این نهایت مهربانی حکومت به ملت است.»

مقام‌های وزارت مالیه همچنان بیان کرده‌اند که ۲۰۶ نوع صنف در کل کشور فعالیت دارند. مسوولان این وزارت از اصناف کشور می‌خواهند که در صورت ایجاد هرگونه مشکل از سوی ماموران وزارت مالیه در خصوص مالیات، این وزارت را در جریان بگذارند تا به مشکلات رسیدگی به موقع شود.

Continue Reading

تجارت

افزایش بازاریابی برای تولیدات داخلی در مارکیت‌های جهانی

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که کار بازاریابی برای تولیدات داخلی در مارکیت‌های جهانی را افزایش داده اند. مسوولان در این وزارت می‌گویند که مارکیت‌های آسیای میانه و روسیه یکی از با ثبات ترین مارکیت‌ها برای کالاهای افغانستان است از این رو تلاش می‌کنند تا نمایشگاه‌های را در این کشور‌ها برگزار نمایند.

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در آینده نزدیک نمایشگاه‌های بزرگ تولیدات افغانستان، در ازبکستان، روسیه و قزاقستان برگزار خواهد شد. نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت می‌افزاید که کار بازاریابی برای تولیدات داخلی در مارکیت‌های جهانی را افزایش داده و مارکیت‌های آسیای میانه و روسیه یکی از با ثبات ترین مارکیت‌ها برای کالاهای کشور محسوب می‌شوند.

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید در این شکی نیست که مارکیت‌های آسیای میانه و روسیه برای کالاهای صادراتی کشور بهترین مارکیت‌هاست، اما حکومت سرپرست باید زمینه‌ی صادرات بیشتر کالا را در این بازارها فراهم کرده ومشکلات تخنیکی را نیز حل کنند.

آگاهان اقتصادی به این باور اند که بازاریابی برای تولیدات افغانستان در مارکیت‌های جهانی یکی از مهم ترین مسؤولیت‌های نهادهای مربوط در بدنه دولت است تا تجارت افغانستان با کشورها رونق یابد.

افغانستان در حال حاضر روابط خوب تجارتی با کشورهای آسیای میانه دارد و هرگاه این روابط گسترش یابد کالاهای بیشتری از افغانستان صادر خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!