تجارت

در کنفرانس لندن پیرامون ناامنی و موجودیت فساد صحبت خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

داره حرکت و اتاق تجارت و صنایع افغانستان طرح را برای رفع چالش های عمده که مانع رشد تجارت و توسعه اقتصادی شده است، ترتیب وبه رییس جمهور کشور پیشکش خواهند کرد.

عتیق الله نصرترییس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع میگوید؛ افزایش ناامنی وموجودیت فساد از جمله طرح های اند که در کنفرانس لندن روی آن صحبت خواهد شد.

ازسوی دیگر سرپرست وزارت مالیه از کاهش کمک های جامعه جهانی خبرمیدهد.وی اضافه میکند که حالا بازرگانان افغان گرد هم جمع شده اند تا مشکلاتیکه فرا روی سرمایه گذاری در کشور است، به اشرف غنی احمدزی رییس جمهور کشور پیشنهاد کنند.

مسولان در اتاق تجارت وصنایع میگویند؛ پس از امضای پیمان امنیتی کابل و واشنگتن اقتصاد کشور صفحه دیگر را به خود باز کرده است. به گفته این مسولان رئیس جمهور افغانستان وعده داده است تا توجه بیشتر به سکتور خصوصی داشته باشد.

درهمین حال عمر زاخیل وال،مشاور اقتصادی رییس جمهورمیگوید که، کمک های جامعه جهانی در حالت کم شدن است و هدف کنفرانس لند ن جلب کمک های بیشتر جامعه جهانی به افغانستان است.

به گفته وی، در این کنفرانس تجار افغان باید با تجار خارجی تفاهم کنند تا آنها در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

نشست لندن قرار است در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی روی مسایل افغانستان برگزار گردد که توسط کشورهای افغانستان و بریتانیا بصورت مشترک میزبانی میشود.

Trending

خروج از نسخه موبایل