تغییرات اقلیمی

دهلی‌نو استفاده از وسایل نقلیه را برای جلوگیری از آلودگی هوا محدود می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۶, ۱۴۰۲)

به نقل از خبرگزاری رویترز دهلی‌نو به عنوان دومین شهر آلوده جهان، در هفته آینده استفاده از وسایل نقلیه را برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا محدود می‌کند.

وزیر محیط زیست هند می‌گوید: «با توجه به افزایش آلودگی، استفاده از وسایل نقلیه به صورت جفت و تاق در دهلی اعمال خواهد شد.»

به این ترتیب، به موترهای با نمبر پلیت تاق در روزهای تاق و به وسایل نقلیه با نمبر پلیت جفت در روزهای جفت اجازه تردد داده خواهد شد.

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که کیفیت هوا در دهلی‌نو در سومین روز متوالی به طور خطرناکی «وخیم» است.

همزمان با افزایش آلودگی هوا، رخصتی مکاتب تا ۱۹ عقرب نیز تمدید شده است.

مقام‌های محلی هند گفتند که قانون موترهای جفت و تاق را از ۱۳ تا ۲۰ نوامبر اعمال خواهند کرد تا سطح آلودگی را کاهش دهد.‌

کارشناسان محیط‌ زیست قبلا گفته بودند که این قانون که از سال ۲۰۱۶ چندین‌بار با تغییراتی اعمال شده است، در کاهش ازدحام جاده‌ها موثرتر بوده اما در کاهش آلودگی کمتر موثر بوده است.

کیفیت هوا روز دوشنبه (۱۵عقرب) برای سومین روز متوالی در این شهر «وخیم» بود و آن را به دومین شهر آلوده جهان پس از لاهور در پاکستان تبدیل کرد.

در همین حال، سازمان نظارت بر محیط زیست هند روز یک‌شنبه (۱۴عقرب) کار ساخت‌وساز پروژه‌های را دولتی ممنوع کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود لاری‌ها و وسایل نقلیه سنگین به دهلی نیز وضع کرده است.

تجزیه و تحلیل ۲۵ مطالعه تحقیقاتی توسط مجله «داون توو ایرت» که روز یک‌شنبه منتشر شد، نشان داد که کیفیت پایین هوا با وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس، تولد طفل مرده، تاخیر در رشد، محدودیت رشد در کودکان و حتی مرگ مرتبط است.

Trending

خروج از نسخه موبایل